۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۱۲۳۸۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نقش علمای شیعه در تقویت مبانی اعتقادی مردم در زمان غیبت غیرقابل انکار است

نقش علمای شیعه در تقویت مبانی اعتقادی مردم در زمان غیبت غیرقابل انکار است
آیت الله طبسی گفت: تاریخ به خوبی نشان می‌دهد نقش علمای شیعه در تقویت مبانی اعتقادی مردم در زمان غیبت کاربردی و غیرقابل انکار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه یکشنبه، ۱۶ تیرماه در چهارمین نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشا به میزبانی مهدیه شهرکرد با حضور عموم مردم و مسؤولان و با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه مباحث نشست‌های بنده در این شب‌ها با محوریت مهدویت بیان می‌شود، گفت: اگر می‌بینید اعتقادات مردم حفظ شده و تشیع سربلند است و قدرت‌های بزرگ در مقابل نظام زانو می‌زنند، این به خاطر نقش کلیدی علما در دوران غیبت است.

وی با بیان اینکه دشمن برای شبهه افکنی در این زمینه به شدت وارد میدان شده است، افزود: مردم منتظر کسی هستند که بساط خونریزی را جمع کند و به داد مظلومین برسد.

آیت الله طبسی با اشاره به اینکه امام زمان بساط ظلم را جمع خواهد کرد، ادامه داد: دشمن در حال گسترش این شایعه است که امام زمان (عج) در زمان ظهورش در مقابل بسیاری از علما خواهد ایستاد که این کاملا دروغ و کذب است و هیچ تأییدی بر این ادعا نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ روایتی مبنی بر اینکه علمای شیعه در مقابل امام زمان (عج) خواهند ایستاد، وجود ندارد، ابراز کرد: دشمن می‌خواهد با انتشار این شایعات نقش ملموس و محسوس علمای شیعه در ظهور امام زمان (عج) را تحت الشعاع قرار دهند و نظر عموم مردم را نسبت به آن‌ها تغییر دهند؛ آن‌ها به دنبال فتنه انگیزی هستند، اما نمی‌دانند این فتنه در آخر گریبان خود آن‌ها را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه روایت‌های بسیاری از ائمه در ستایش علمای زمان غیبت وجود دارد، خاطرنشان کرد: علمای شیعه نشان داده اند در طول تاریخ همیشه مدافع ائمه اطهار (ع) بوده اند و همیشه مردم را به سمت امام زمان (عج) سوق داده اند که باید قدردان آن‌ها باشیم.

آیت الله طبسی با اشاره به اینکه امروز دشمن به فکر نفوذ در لایه‌های مختلف جامعه است، اظهار کرد: دشمن فضای مجازی را بهترین وسیله برای انحراف دین قرار داده است؛ دشمن می‌خواهد بحث مهدویت را به انحراف بکشد و در این بین دست به هر اقدامی می‌زند.

وی با اشاره به نقش نظارتی علمای شیعه در زمان غیبت امام زمان (عج) تصریح کرد: علما در زمان غیبت در جبهه نبرد با شیطان و تفکرات شیطانی وارد میدان عمل شده اند و در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اگر علمای شیعه در زمان غیبت نبودند، مردم از دین برمی گشتند، ابراز کرد: تاریخ به خوبی نشان می‌دهد نقش علمای شیعه در تقویت مبانی اعتقادی مردم در زمان غیبت کاربردی و غیرقابل انکار است.

آیت الله طبسی با بیان اینکه علمای شیعه در زمان غیبت سکانداری جامعه را برعهده دارند، افزود: تبلیغات امروز دشمن علیه حوزه‌های علمیه به خاطر همین رسالت سنگینی است که بر دوش علما و روحانیان گذاشته شده است./۹۴۵۷/پ203/ب1
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات