۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۱۲۳۹۰
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

امامزادگان محل صعود و فرود ملائکه الله هستند

امامزادگان محل صعود و فرود ملائکه الله هستند
استاد حوزه علمیه امامزادگان را محل صعود و فرود ملائکه الله دانست و گفت: امامزادگان را باید تکریم کرد و از این فضا‌ی نورانی و ملکوتی امامزادگان حداکثر بهره برداری را داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین سيد حسین مومنی یکشنبه شب همزمان با فرا رسیدن پنجم ذی قعده روز بزرگداشت امامزادگان در همایش بزرگداشت حضرت سلطان امیراحمد این موسی المبرقع که در آستان این امامزاده برگزار شد گفت: امامزادگان کلا و عموما محل صعود و فرود ملائکه الله هستند.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان را باید تکریم کرد و از این فضا‌های نورانی و ملکوتی امامزادگان حداکثر بهره برداری را داشت، افزود: اگر رهبرمعظم انقلاب بر توجه به بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی تأکید کرد برای این است بقاع متبرکه پایگاه عظیم فرهنگی است و باید از آن استفاده حداکثری را داشت.

به گفته وی، حضور در بقاع متبرکه و انجام فعالیت‌های فرهنگی صحیح باید در راستای نظام اسلامی ایران و برای اسلام کادرسازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه برای همه امامزادگان زیارت نامه عمومی بیان شده است، گفت: در بین امامزادگان تنها سه امامزاده ابوالفضل العباس، علی اکبر  و فاطمه معصومه (س) است که امام معصوم برای آن‌ها زیارت نامه خاص بیان کرده است و می‌فرماید با این کلمات این امامزادگان را زیارت کنید.

به گفته وی اگر امام معصوم برای یک امامزاده زیارت نامه معلوم انشاء می‌کند حکایت از شأن و منزلت فوق العاده‌ای است که آن امامزاده از آن برخوردار است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: در بین سه زیارت نامه این سه امامزاده، زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه منحصر به فرد است چرا که برای علی اکبر (ع) چیزی به غیر از همان زیارت نامه انشاء نشده است و برای ابوالفضل العباس (ع) نیز تنها زیارت نامه بیان شده است، اما برای فاطمه معصومه (س) هم زیارت نامه بیان شده است و هم ادب در ورود به زیارت بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: در بین امامزادگان تنها حضرت فاطمه معصومه (س) است که سه روایت از سه امام معصوم برای او بیان شده است و ما را تشویق و ترغیب و توصیه به زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) کردند که این نشانه شأن و منزلت ایشان است.

لازم به ذکراست، همزمان به فرارسیدن ایام دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) و روز بزرگداشت امامزادگان همایش بزرگداشت امامزاده سلطان امیراحمد بن موسی المبرقع (ع) کاشان با حضور عاشقان اهل بیت (ع) با گلباران ضریح مطهر امامزاده از سوی خادمین و مردم گلباران شد، تا کنون همایش بزرگداشت امامزادگان حارث بن موسی، امامزاده محمودبن باقر روستای علوی، امامزاده قاسم بن علی استرک، همایش بزرگداشت امامزادگان منطقه فین کاشان به ترتیب با محوریت امامزاده هادی، امامزاده قاسم و امامزاده ابراهیم بن موسی فین برگزار شد و در ادامه همایش‌ها در سال جاری همایش بزرگداشت امامزاده سلطان امیراحمد بن موسی المبرقع برگزار شد./۱۳۰۷/پ203/ب
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 10
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات