۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۱۲۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

زیارت امام رضا نشانه و نماد شیعه بودن است + فیلم

زیارت امام رضا نشانه و نماد شیعه بودن است + فیلم
سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی زیارت امام رضا (ع) را نشانه و نماد شیعه بودن دانست و گفت: در زیارت امام رضا (ع) باید نهایت ادب و معرفت و کمالات را رعایت کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی یکشنبه شب در چهارمین شب از دهه کرامت و جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو که در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان برگزار شد، گفت: رافت عام و خاص امام رضا (ع) برگرفته از صفات رحمانیه خداوند است.

وی زیارت امام رضا (ع) را نشانه و نماد شیعه بودن دانست و با اشاره به اینکه رافت امام رضا (ع) دو جنبه عام و خاص دارد، افزود: رضا و رافت دو لقب اصلی از القاب امام رضا (ع) برای دوست و دشمن است و هرکس در عالم می‌خواهد به مقام رضا و خشنودی برسد واسطه آن امام رضا (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه القاب رضا و رافت رضوی بابی از ابواب معرفت است، اظهار داشت: القاب و اسامی امام رضا (ع) زیاد و هر کدام بابی از ابواب معرفت است که هر کس آنرا دنبال کند صاحب معرفت می‌شود ضمن اینکه و اسامی و القاب ائمه بیانگر ویژگی یا ماموریت و کمالات آن امام است که دنبال کردن آن ارزشمند است.

وی از رضا به عنوان مهم‌ترین و مشهورترین لقب امام رضا (ع) نام برد و با اشاره به اینکه این لقب نه تنها به معنای کسی است که راضی به مقدرات الهی است بلکه به این معنا است که دوست و دشمن را راضی می‌کند، گفت: رضا از بالاترین مقامات عرفانی است و هر کس در این عالم می‌خواهد به رضا و خشنودی برسد واسطه آن امام رضا (ع) است.

عضو هیات امنا مرکز جامع علوم اسلامی گفت: همه ائمه اطهار (ع) رافت و مهربانی دارند، اما دلیل اینکه این صفت را تنها برای امام رضا (ع) می‌دانند برای این است که رافت و مهربانی امام رضا (ع) حسی است و به سرعت قابل درک و احساس است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در ادامه یادآور شد: اگر انسان پنج صفت بی نهایت دانایی، بی نهایت توانایی، بی نهایت دارایی، بی نهایت مهربانی و بی نهایت بخشندگی خداوند را باور کند زندگیش متحول و دگرگون می‌شود.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی همچنین از اینکه هنوز امام رضا (ع) را که رافت و رضایت آن حضرت نسبت به دوست و دشمن است را خوب نشناختیم و به آن معرفت پیدا نکرده ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: امام رضا (ع) همه ما را در زیارت خود می‌بیند و باید در زیارت حضرت نهایت ادب و معرفت و کمالات را رعایت کرد.

لازم به ذکر است: یازدهمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری آه و آهو در کاشان با شعار «مهربان‌ترین پدر» همراه با جشن ملی زیر سایه خورشید به همت موسسه خادمین حضرت رضا (ع) کاشان و همکاری خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی به مدت ۱۱ شب در دهه کرامت رضوی از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ب1
تعداد بازدید : 7

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات