۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۴۵۱

برای اولین بار، نماینده فلسطین در نشست اقلیمی سازمان ملل شرکت کرد

برای اولین بار، نماینده فلسطین در نشست اقلیمی سازمان ملل شرکت کرد
علیرغم تلاش‌ها و فشارهای رژیم صهیونیستی، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین برای اولین در نشست اقلیمی سازمان ملل در نیویورک شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که فشارهای رژیم صهیونیستی علیه تلاش‌های فلسطینیان برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل در نهادهای بین‌المللی ادامه دارد، برای اولین بار نماینده فلسطینی در نشست سازمان ملل با موضوع حفاظت از محیط زیست شرکت کرد.

به نوشته پایگاه «میدل ایست مانیتور»، برای اولین بار تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان عضو کنوانسیون وین درباره حفاظت از لایه ازن و پروتکل مونترال، در نشستی به میزبانی سازمان ملل شرکت کرد.

پیشتر برخی رسانه‌های فلسطینی خبر داده بودند که «ایمن ابو ظاهر» رییس اداره محیط زیست تشکیلات خودگردان در نشست سازمان ملل برای حفاظت از لایه ازن شرکت می‌کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۷ توافقنامه الحاق به کنوانسیون وین برای حفاظت از لایه ازن و پروتکل موترال (که توافق مکمل کنوانسیون وین برای حفاظت از لایه ازن است) را امضا کرد و کمی بعد، با رای مجمع عمومی سازمان ملل رسما عضو کنوانسیون وین و پروتکل مونترال شده بود.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست دیروز سازمان ملل درباره لایه ازن، ضمن تاکید بر تعهد تشکیلات به تعهدات زیست محیطی خودش، خواستار کمک مالی کشورها به فلسطینیان برای انجام تعهداتشان شده بود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات