۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۱۲۴۵۵

تروریسم بهداشی و دارویی علیه مردم یمن؛ مرگ و میر هزاران نفر بر اثر وبا

تروریسم بهداشی و دارویی علیه مردم یمن؛ مرگ و میر هزاران نفر بر اثر وبا
یک سازمان حمایت از کودکان در مورد افزایش مرگ و میر بر اثر وبا در کشور یمن هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا،  سازمان انگلیسی «بچه‌ها را نجات دهید» در گزارش جدید خود در خصوص شیوع وبا در یمن هشدار داد.

پایگاه اینترنتی « reliefweb» در این خصوص گزارش کرد، سازمان «بچه‌ها را نجات دهید» هشدار داد که شیوع وبا در یمن در اولین نیمه سال 2019، بیش از تمامی سال گذشته بوده است.

طبق این گزارش، در اولین 6 ماه سال 2019، تعداد افراد مظنون به ابتلا به بیماری وبا در یمن در مقایسه با کل سال 2018، بیشتر بوده است به طوریکه در مجموع 6 ماه اول سال 2019، 439 هزار و 812 نفر در یمن به وبا مبتلا شده‌اند که از این میان، 203 هزار نفر آنها را کودکان یمنی زیر 15 سال تشکیل می‌دهد.

سازمان «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد که در 6 ماه اول سال 2019، 193 کودک یمنی بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست دادند.

هشدار این سازمان حمایت از کودکان در زمان بحرانی و مهمی مطرح شده است زیرا فصل بارندگی، احتمالاً به شیوع وبا منجر می‌شود و همچنین وقوع سیلاب و بارندگی‌های شدید نیز از قبل شیوع این بیماری حمل شده بوسیله آب را تهدید می‌کند.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که در اولین 6 ماه سال 2019، تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را در یمن از دست داده‌اند، 9 برابر تعدادی است که در همین بازه زمانی در سال گذشته، جان خود را بر اثر ابتلا به وبا در یمن از دست دادند.

طبق این گزارش،‌ جنگ در یمن، مانع از دسترسی مردم یمنی به آب سالم و بهداشتی می‌شود و در نتیجه حدود 9.2 میلیون کودک این کشور فقیر را از دسترسی به آب سالم محروم می‌کند.

طبق آمار و ارقام، تعداد افراد مظنون به بیماری وبا در 6 ماه اول سال 2018 معادل 93 هزار و 237 نفر بوده است که 76 مرگ مربوط به ابتلا به این بیماری در این بازه زمانی ثبت شده است و این در حالی است که در اولین 6 ماه سال 2019، تعداد افراد ابتلا به بیماری وبا، 439 هزار و 812 نفر بوده‌اند که چهار و نیم برابر همین بازه زمانی در سال 2018 است و تعداد افرادی که جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری وبا در 6 ماه اول سال 2019 در یمن از دست داده‌اند، معادل 695 تن است که در واقع 9 برابر تعدادی است که در نیمه اول 2018 ثبت شده است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رییس‌جمهور مستعفی یمن به رأس قدرت، هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است. 

آمار جدیدی که مربوط به سال 2015 میلادی می‌شود، شمار کشته‌ها در جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن را طی چهار سال و نیم گذشته بیش از 91 هزار نفر اعلام کرده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات