۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۱۲۴۶۰
حجت الاسلام گنجی:

امامزادگان و بقاع متبرکه پناهگاه مردم هستند

امامزادگان و بقاع متبرکه پناهگاه مردم هستند
استاد حوزه علمیه قم امام زادگان و بقاع متبرکه را پناهگاه مردم خواند و گفت: معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی در این اماکن مقدس باید افزایش و گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام شیخ حسین گنجی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در همایش بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان لرستان که در مرقد امامزاده عبدالله(ع) خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان سرمایه‌های مادی و معنوی برای مردم هستند.

وی با گرامیداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت مصداق زیارت جامعه کبیره است و خداوند متعال با نور اهل‌بیت(ع) خلقت را شروع و ولایت را آفرید و باب سعادت به برکت نور اهل‌بیت به روی مردم گشوده شده است.

حجت الاسلام گنجی امامزادگان را پناهگاه و مرجع مردم دانست و عنوان کرد: پس از معصومین(ع) برکت امامزادگان شامل حال مردم می‌شود و محلی برای معرفت‌افزایی و بصیرت هستند.

وی یادآور شد: امامزادگان مصداق سوره کوثر هستند و کوثر به ‌معنای خیر کوثر بوده و ریشه کوثر حضرت فاطمه زهرا(س) است.

بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند

استاد حوزه علمیه قم در لرستان با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم در قبال امام زادگان وظیفه شناس باشیم، گفت: باید این اماکن متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی با تأکید بر گسترش برنامه‌های معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی در اماکن و بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه باید مکانی برای دفاع از مکتب اهل ‌بیت عصمت و طهارت و افزایش محبت نسبت به ذریه رسول خدا(ص) باشند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات