۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۴۶۱

بازخوانی جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی؛ ضربات کوبنده مقاومت فلسطین به متجاوزان

بازخوانی جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی؛ ضربات کوبنده مقاومت فلسطین به متجاوزان
پنج سال پیش در چنین روزهایی رژیم صهیونیستی، نوار غزه را آماج تجاوزات خود قرار داد که طی ۵۱ روز، نزدیک به ۲۳۰۰ فلسطینی را شهید و حدود ۱۱ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی پنج سال پیش، آغاز عملیات موسوم به «صخره سخت» علیه نوار غزه را اعلام و هزاران نفر از نظامیان خود را فراخوانده و مخازن هواپیماهای جنگی خود را برای رقم زدن جنایت وحشیانه دیگر علیه فلسطینیان آماده کرد.

جنگ با ترور شیهد «محمد سعید شعبان» فرمانده نیروهای کماندو دریایی گردان های القسام آغاز شد و مقاومت فلسطین نیز به آن واکنش نشان داد.

گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به این عملیات پاسخ داده و اجرای عملیات موسوم به «بنیان مرصوص»(الهام گرفتن از قرآن کریم) را آغاز کرد و طی آن شهرک ها و شهرهای صهیونیست‌نشین به خصوص تل آویو را با شلیک ده ها موشک پیشرفته هدف قرار داد و در اثر آن تعداد زیادی از شهرک نشینان کشته و یا زخمی شدند، پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بن گورین و بالعکس متوقف شد.

در جنگ غزه چهره حقیقی رژیم اشغالگر آشکار شد و این رژیم صدها خانه را به روی ساکنان آن ویران کرده و غیرنظامیان بی دفاع را قتل عام کرد و آنگونه که گزارش های حقوقی بین المللی نشان می دهد رژیم صهیونیستی در این جنگ از موشک های ممنوعه بین المللی علیه غیرنظامیان بی دفاع استفاده کرد.

این رژیم در مرحله نخست از طریق بمباران، تخریب خانه ها و قتل غیرنظامیان موفق نشد پاسخ مقاومت به این جنایت ها را متوقف کند و پس از گذشت 2 هفته از آغاز جنگ وارد یک عملیات نظامی زمینی شد در حالی که در این جنگ آمادگی مقاومت فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و حجم موشک ها و تونل های هجومی آن آشکار شد و صهیونیست ها را غافلگیر کرد.

مقاومت فلسطین در این جنگ همچنین با بکار بردن شیوه های پیشرفته مقاومت از طریق ارسال هواپیمای شناسایی به داخل اراضی اشغالی و علاوه بر آن همکاری و اجرای عملیات های مشترک بین گروه های مقاومت از جمله گردان های القدس و القسام، صهیونیست ها را بیش از پیش متحیر کرد.

پس از گذشت 51 روز از وحشی‌گری صهیونیست ها در نوار غزه، با وساطت مصر جنگ متوقف و توافق آتش بس بین گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی امضا شد.

خسارت‌های غزه

در نتیجه تعطیلی بخش تولید و فعالیت های اقتصادی و نیز تعطیلی تاسیسات اقتصادی در بخش های مختلف اعم از تجاری، صنعتی، گردشگری، زراعی، خدماتی و مصرفی، روزانه حدود 7.6 میلیون دلار به تولید داخلی غزه خسارت وارد شد که مجموعا به حدود 387 میلیون دلار در دوره این جنگ رسید.گذشته از آن رژیم صهیونیستی به اقتصاد فلسطین خسارت های مستقیمی وارد آورده و بیش از 500 تاسیسات اقتصادی بزرگ و استراتژیک را به طور کامل و یا جزئی تخریب کرد.

خسارت‌های اشغالگران متجاوز

جنگ 51 روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه گذشته از شهید و زخمی شدن انسان‌های بیگناه در نوار غزه، صحنه های زیبایی از ایستادگی و مقاومت رزمندگان فلسطینی و حمایت مردمی از آنها و عزم و اراده مردم را برای ادامه نبرد با متجاوزان ترسیم کرد به طوری که اشغالگران به هلاکت ده‌ها نظامی خود و زخمی شدن بیش از 1600 نفر اعتراف کردند.این جنگ حدود سه تا چهار میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی هزینه داشت و صدها میلیون دلار هم به طور مستقیم به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خسارت وارد کرد و دست‌کم 18 نفر از شهرک‌نشینان از کابینه این رژیم درخواست غرامت کردند.

پیروزی اراده ملت فلسطین در جنگ 51 روزه

نکته‌ای که درباره جنگ 51 روزه باید مورد توجه قرار گیرد این است که مقاومت فلسطین در نبرد با متجاوزان توانست با دلاوری و شجاعت کم‌نظیری، ارتش رژیم صهیونیستی را با وجود برخورداری از بزرگترین زرادخانه نظامی در منطقه در باتلاق شکست و ناکامی قرار دهد و شوک و ضربه بزرگی به اشغالگران وارد کند، رزمندگان مقاومت در این جنگ توانستند چندین عملیات ویژه و منحصر به فرد علیه ارتش رژیم اشغالگر انجام دهند و عمق رژیم صهیونیستی و مراکز حساس آن از جمله نیروگاه های ناحال تسوراک و دیمونا و فرودگاه بن گوریون را هدف قرار دهند.

عنصر غافلگیرکننده یک عامل اساسی در ضربه زدن به روحیه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی بود که رزمندگان مقاومت توانستند روند نبرد را به شیوه‌ای مدیریت کنند که دشمن را دچار آشفتگی و سردرگمی کنند، شلیک موشک‌های براق 100، براق 70، فجر 5، جراد، قدس، موشک 107، کورنت و مالوتکا از سوی مقاومت، روزهای جهنمی را برای اشغالگران رقم زد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات