۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۴۶۷
معاون وزیر ارشاد:

اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی دوگانه به‌هم‌پیوسته هستند

اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی دوگانه به‌هم‌پیوسته هستند
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی دو حوزه به هم وابسته هستند و نمی‌شود یکی را تقویت کرده و دیگری را رها کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی، با اشاره به برکات و تأثیرات حرم مطهر رضوی بر استان‌های خراسان و کل کشور، اظهار کرد: نه‌تنها مشهد و خراسان رضوی بلکه همه استان‌های خراسان و تمام ایران زمین خورشید تابان رضوی را دارند و به وجود مقدس و نازنین این امام همام افتخار می‌کنند.

وی افزود: فراتر از این همه مسلمانان جهان حتی غیرمسلمانان هم محبت این خورشید تابان را در دل داشته و نسبت به امام رئوف عشق و علاقه دارند.

حجت‌الاسلام ارزانی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی در سیره امام سجاد (ع) با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی به میزبانی خراسان شمالی، اظهار کرد: در همایش امام سجاد (ع) در این استان در رابطه با اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی مباحث بسیار مهمی مطرح شد که بدون شک منشأ اثر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این دو حوزه به هم وابسته هستند و نمی‌شود یکی را تقویت کرده و دیگری را رها کرد.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: بحث سبک زندگی یکی از مقولاتی است که مورد تأکید ویژه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب قرار گرفته است؛ ازاین‌رو باید در این زمینه به‌صورت ویژه فعالیت کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق فرهنگ و هنر در خراسان شمالی، اظهار کرد: در این استان فعالیت‌های ارزشمندی درزمینهٔ هنری صورت می‌گیرد که یکی از عوامل اصلی این رونق فرهنگی و هنری، نحوه عملکرد و منش نماینده ولی فقیه در استان است.

وی با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی محور وحدت است، ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی شخصیتی مردمی است که اکنون به محور وحدت در خراسان شمالی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اعلام آمادگی امام جمعه بجنورد برای میزبانی دوباره جشنواره ملی سبک زندگی اسلامی بر اساس سیره اهل بیت، اظهار کرد: سال آینده هم جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی به میزبانی استان خراسان شمالی و بر اساس سیره یکی از ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات