۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۶۱۲۴۷۵
مدیرکل اوقاف لرستان:

امامزادگان محلی برای رسیدن مردم به آرامش و کسب توشه معنوی است

امامزادگان محلی برای رسیدن مردم به آرامش و کسب توشه معنوی است
مدیرکل اوقاف لرستان امامزادگان را محلی برای رسیدن به آرامش مردم خواند و گفت: مبلغان درطول سال در بقاع متبرکه حضور داشته و پاسخگوی سؤالات و شبهات مردم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، مدیر کل اوقاف لرستان، ظهر امروزدر همایش استانی بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه استان که در بقعه متبرکه امامزاده عبدالله(ع) خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان را محلی برای آرامش مردم و توسل و راز و نیاز واقعی با خداوند متعال است.

وی یادآور شد: مردم در امامزادگان دو رکعت نماز می‌خوانند و در این روزگار پُر از اضطراب در اماکن مقدس به آرامش رسیده و توشه معنوی برمی‌دارند.

حجت الاسلام طباطبایی عنوان کرد: امامزادگان از گذشته‌های دور مورد اعتماد مردم بودند و ساخت بناهای قدیم و جدید امامزادگان توسط مردم بوده است.

مدیرکل اوقاف لرستان به مشارکت و نقش مردم در ساخت بقاع امام زادگان اشاره کرد و افزود: هیچ امامزاده ای نیست که از صفر تا 100 آن توسط اوقاف و امور خیریه ساخته شده است بلکه همواره مردم نقش دارند.

وی در ادامه گفت: همه امامزادگان مشخص و دارای جایگاه معنوی هستند و این سخنان که گفته می‌شود اوقاف امامزاده می‌سازد اشتباه است.

حجت الاسلام طباطبایی خاطرنشان کرد: شجره امامزاده مردمی هستند که صدها سال است از فیوضات و معنویات بقاع متبرکه و امامزادگان استفاده می‌کند، شجره‌نامه امامزاده زائران امامزاده هستند که از معنویت آن استفاده کرده و از آن کرامت دیده‌اند./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات