۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۱۲۴۹۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
خراسان شمالی میزبان کاروان خادمان حرم رضوی و شب شعر ملی رضوی به میزبانی بجنورد عناوین برخی از اخبار کوتاه فرهنگی این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، همزمان با پنجمین روز از دهه کرامت، خراسان شمالی میزبان خادمان حرم رضوی می شود و جشن های مردمی زیرسایه خورشید کلید می خورد.

اصغر لنگری، مسئول ستاد استانی دوازدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید گفت: طبق روال هر ساله و با فرا رسیدن دهه کرامت (یکم ذی القعده، ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مصادف با سیزدهم تیرماه لغایت یازدهم ذی القعده، ولادت حضرت رضا علیه‌السلام مصادف با بیست و سوم تیرماه) جشن های مردمی زیر سایه خورشید به همت موسسه جوانان آستان قدس برگزار می شود.

مدیر کانون تخصصی خادمیاری جوانان آستان قدس، زمان حضور خادمان حرم رضوی در خراسان شمالی را از هفدهم تیرماه لغایت بیست و سوم تیرماه اعلام کرد و افزود: پنج خادم حرم رضوی در این ایام با حضور در شهرستان های خراسان شمالی، جشن های مردمی زیرسایه خورشید را برگزار می کنند.

خدمت کریمانه به رسم اهل بیت؛ محور فعالیت کانون های خادمیاری است

امام جمعه اسفراین گفت: محور فعالیت کانون های خادمیاری در دهه کرامت خدمت کریمانه به رسم اهل بیت علیهم السلام است.

حجت الاسلام قدیر محمدیان، در دیدار مدیران کانون ها و شورای خادمیاری شهرستان اسفراین که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، با بیان اینکه کانون های خادمیاری سفره ای است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند، گفت: محور فعالیت کانون های خادمیاری در دهه کرامت خدمت کریمانه به رسم اهل بیت است.

وی بیان داشت: خوشبختانه با ایجاد کانون های خادمیاری برخی از فعالیت ها از حالت انحصاری خارج شده است.

حجت الاسلام محمدیان اظهارداشت: با توسعه و ایجاد این کانون ها در سطح شهرستان های کشور، همه جا تبدیل به یک قدمگاه حضرت شده است.

شب شعر ملی رضوی در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری شب شعر ملی رضوی با حضور شاعران برجسته کشور به مناسبت ایام دهه کرامت در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد خبرداد.

حسین فرخنده افزود: این محفل ادبی از سلسله برنامه های ستاد بزرگداشت دهه کرامت و هفته فرهنگ رضوی است که با همکاری انجمن علمی معلمان زبان و ادبیات فارسی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار می شود.

مرمت 50 قلم شي فرهنگي تاريخي در خراسان شمالي

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آغاز مرمت 50 قلم شی فرهنگی تاریخی از اشیاء موزه عمارت مفخم خبر داد.

علی مستوفیان اظهار کرد: در این فصل، عملیات اجرایی حفاظت و مرمت پنجاه قلم شی از اشیا موزه عمارت مفخم با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال آغاز شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات