۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۱۲۵۱۲
آیت الله طبسی:

مسؤولان دغدغه دین نداشته باشند، امور کشور اصلاح نمی شود

مسؤولان دغدغه دین نداشته باشند، امور کشور اصلاح نمی شود
آیت الله طبسی با بیان اینکه اگر امور هر منطقه ای در دست اهلش باشد، نباید نگران دین و مذهب باشیم، گفت: تا زمانی که مسؤولان دغدغه دین نداشته باشند، امور کشور اصلاح نمی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در پنجمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه عصرها ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار می شود، با اشاره به اینکه متأسفانه قضیه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ساده گرفته شده است، گفت: همانطور که نزول رحمت با استغفار ارتباط مستقیم دارد، نزول نغمت هم با دهن کجی ارتباط دارد و متأسفانه از این امر غافل هستیم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مرحله نخست نیازمند حمایت و پشتیبانی است، افزود: افرادی که متولی امور هستند باید حمایت کنند و نگذارند آمران به معروف مظلوم واقع شوند.

آیت الله طبسی با بیان اینکه در بحث امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی همیشه جواب نمی دهد، ابراز کرد: برخی جاها باید در دهن هنجارشکن زد و این نیازمند حمایت همه جانبه است؛ خجالت کشیدن در امر به معروف و نهی از منکر جایگاهی ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی ها به دنبال آن هستند تا فساد در جامعه رواج داده شود، اظهار کرد: باید در برابر این افراد ایستاد و به معنای واقعی کلمه جهاد کرد تا دین خدا یاری شود.

وی با تأکید بر اینکه تا دولت و مسؤولان وارد میدان نشوند و خود آن ها صالح نباشند، امر به معروف و نهی از منکر جواب نمی دهد و در جامعه فراگیر نمی شود، تصریح کرد: دولت باید خط قرمزهای خود را برای کارمندانش تشریح کند و از آن ها بخواهد که اگر از این خط قرمزها عبور کردید باید پاسخگو باشید.

آیت الله طبسی با بیان اینکه اگر امور هر منطقه ای در دست اهلش باشد، نباید نگران دین و مذهب باشیم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسؤولان ما دغدغه دین نداشته باشند، امور کشور اصلاح نمی شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از مسؤولان امروز کشور تظاهر به مذهب می کنند، گفت: باید در مرحله نخست به فکر اصلاح مسؤولان کشور باشیم که در این بین نقش انتخاب مردم اساسی است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه منکرات زیاد و معروفات کم شده اند، تصریح کرد: تا زمانی که با فرد خطاکار برخورد نمی شود، نتیجه آن همین شرایط امروز کشور است؛ فراموش کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کشور را به سمت انحطاط پیش خواهد برد.

وی گرفتن رشوه را یکی از منکرات رایج امروز کشور در بحث دستگاه های اجرایی دانست و افزود: باید با همه توان در مقابل زیاده خواهی برخی از افراد بایستیم و میدان را خالی نکنیم و این تنها با امر به معروف و نهی از منکر محقق خواهد شد./9457/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات