۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۶۱۲۵۱۵
عضو شورای سیاستگذاری بسیج جامعه زنان:

حجاب زنان کشورمان در چارچوب احکام الهی مغلوب توطئه دشمن نمی‌شود

حجاب زنان کشورمان در چارچوب احکام الهی مغلوب توطئه دشمن نمی‌شود
حشمتیان گفت: زنان کشورمان در چارچوب احکام الهی و با تاسی از زنان بزرگ تاریخ اسلام جایگاه الگو بودن خود را حفظ کنند و نباید مغلوب توطئه‌های خارجی و بدخواهان داخلی شوند.

فرشته حشمتیان عضو شورای سیاستگذاری بسیج جامعه زنان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره علت رواج بی‌حجابی و بدحجابی در کشور، گفت: متاسفانه در حال حاضر مساله حجاب مظلوم واقع شده است در حالی که باید اقتدار حجاب زن ایرانی حفظ شود.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اجرای احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه است، عنوان کرد:‌ زمانی نوجوان 13 ساله ما در دوران اسارت برای مصاحبه با خبرنگار شرط حجاب را قرار داد،‌ او الگو و سفیر انقلاب اسلامی بود که حجاب را تذکر داد.

حشمتیان با بیان اینکه کشور انقلاب اسلامی ایران الگوی کشورهای جهان مخصوصا کشورهای اسلامی است، اظهار کرد: زنان کشورمان باید در چارچوب احکام الهی و با تاسی از زنان بزرگ دین مبین اسلام مانند حضرت خدیجه (ع) و حضرت فاطمه (ع) جایگاه الگو بودن خود را حفظ کنند و نباید مغلوب توطئه‌های خارجی و بدخواهان داخلی شوند.

عضو شورای سیاستگذاری بسیج جامعه زنان، با بیان اینکه احکام الهی چارچوب حکومت اسلامی ایران است که باید از آن حمایت شود، ابراز کرد: در کشور ما سه سطح حجاب وجود دارد، یک سطح حجاب برترچادر است افرادی که به حجاب کامل رسیده‌اند و آن را به طور کامل رعایت می کنند. سطح دیگر حجاب مانتو و شلوار که با حد و حدود شرعی و حجاب دیگر در حد سطحی انگاری است که نیاز به مراقبت دارد.

وی افزود: امروز دشمن هرسه نوع حجاب را مورد هدف قرار داده است، دشمن در تلاش است جلوه حجاب برتر را کمتر کرده و آن را یک پله پایین کشیده و به سمت مانتو ببرد در مرحله بعد افراد مانتویی را یک پله پایین‌تر کشیده به سوی سهل انگاری درباره حجاب ببرد. متاسفانه هجمه‌ای که از سمت فرهنگ غلط غربی از طریق ماهواره و شبکه‌های مجازی به کشور وارد می‌شود سبب بی‌حرمتی به فرهنگ حجاب در کشور شده است و سطوح حجاب را از برتر به معمولی از معمولی به کم حجابی و از کم حجابی به بی‌حجاب سوق می‌دهد که به هدف مورد نظر خود برسند.

حشمتیان ادامه داد: ایران یک کشورتاریخی است که ریشه در اعتقادات سنتی حجاب دارد این باور غلط فرهنگ غربی است که حجاب تنها به تاسی از زنان صدر اسلام بوده است.

عضو شورای سیاستگذاری بسیج جامعه زنان، درباره مطالبه عمومی برای حجاب در بیشتر کشورهای غربی و حد و حدودی که برای حجاب در ادارات و مدارس آن مدنظر است، بیان کرد:‌ در برخی از کشورها نهایت بی‌بندو باری وجود دارند اما طبق تحقیقی که صورت گرفته در بیشتر مدارس دخترانه دنیا حتما لباس باید آستین بلند باشد همچنین استفاده از لوازم آرایش در آنها ممنوع است که نشان می دهد کشورهای غربی تعریفی از پوشش و سادگی را مد نظر دارند.

وی افزود: وقتی در کشورهای غربی این نوع مطالبه است و چارجوبی برای انواع پوشش زن و مرد در مدارس و دانشگاه ها و حتی محل کار در نظر گرفته می شود به طور قطع باید اقتدار زنان با حجاب ایرانی حفظ شود. کشورهای غربی حدی را برای پوشش و حتی گفتار جامعه خود مشخص کرده اند اما می خواهند این حد پوشش را از جامعه ایرانی بگیرند زیرا وحشت دارند که جامعه اسلامی ایران دارای چارجوب برگرفته از احکام الهی باشد.

حشمتیان در پایان خاطرنشان کرد:‌ امروز جایگاه واقتدار ایران در منطقه و جهان در حال پیشرفت است به همین دلیل غربی‌ها حمله را به داخل مرزهای ایران کشانده‌اند که با الگوسازی به جایگاه حجاب خدشه وارد کنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات