۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۱۲۵۳۲

فعالیت‌های مدرسه علمیه امام محمدباقر شوش برای سیل زدگان

فعالیت‌های مدرسه علمیه امام محمدباقر شوش برای سیل زدگان
حجت الاسلام چنانی به تشریح فعالیت‌های مدرسه امام محمدباقر (ع) شوش در دوران سیل و پساسیل پرداخت.
حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیرامون فعالیت‌های طلاب در دوران سیل اظهار داشت: ترمیم و ساخت سیل بند برای بخشی از ۴۴ روستای درگیر سیل شهرستان، کمک در تخلیه آب‌های وارده به حدود هزار هکتار زمین کشاورزی، حضور ۳۰ تا ۵۰ مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان برای کاهش آلام سیل زدگان، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، توزیع بسته‌های فرهنگی در میان سیل زدگان و برگزاری مسابقات ویژه رده‌های سنی مختلف جزوی از فعالیت‌های طلاب مدرسه است.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شوش با اشاره به توزیع روزانه ۲ هزار پُرس طی دو وعده به سیل زدگان ۲۰ روستا خاطرنشان کرد: این توزیع در ایام سیل بود، اما به مرور زمان بسته‌های غذایی با همت خیران و مؤمنان تهیه و در اختیار سیل زدگان قرار گرفت ضمن اینکه دو تیم پزشکی با تجهیزات کامل در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند.

این مقام مسؤول ادامه داد: گروه‌های پزشکی هر زمانی که نیاز باشد در مناطق سیل زده حضور پیدا می‌کنند و خدمت رسانی‌های صورت گرفته تا آنجا بود که برخی بیماران سیل زده به بیمارستان‌ها معرفی و بستری شدند.

حجت الاسلام چنانی با اشاره به دهه کرامت گفت: بنا داریم تا مبلغان مدرسه را به مدت ۳ روز (۲۰ تا ۲۲ تیرماه) برای فعالیت‌های مرتبط با دهه کرامت به روستا‌های سیل زده اعزام کنیم ضمن اینکه برنامه ویژه‌ای برای عید غدیر در مناطق سیل زده تدارک دیده شد.

وی درباره فعالیت‌های عمرانی مدرسه در مناطق سیل زده گفت: مساجد روستایی که در جریان سیل آسیب دیدند، تعمیر و بازسازی می‌شوند و در روستا‌های فاقد مسجد نیز شاهد ساخت مسجد خواهیم بود و در این باره ۱۴ روستای هدف مشخص شدند ضمن اینکه در ۱۴ روستای هدف کنار هر مسجدی یک خانه عالم خواهیم ساخت.

مدیر مدرسه امام محمدباقر (ع) شوش با بیان اینکه ساخت مسجد و خانه عالم در روستا‌هایی خواهد بود که مورد هجمه وهابیت قرار گرفتند، گفت: دیدار با خانواده شهدای سیل زده (۳۰ خانوار) روستایی و تکریم شان در هفته جاری صورت می‌گیرد و در ادامه فعالیت‌های مرتبط با کودک پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام چنانی با اشاره به اینکه برای خانه‌های سیل زده فاقد کولر، وسیله سرمایشی آبی یا گازی تهیه خواهیم کرد، عنوان داشت: برای سه زوج سیل زده شهرستان بنا داریم تا جهیزیه فراهم کنیم که در این باره تاکنون برخی اقلام تهیه شدند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات