۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۱۲۵۵۸
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

امنیت زن در جامعه اصلی ترین ثمره حجاب است

امنیت زن در جامعه اصلی ترین ثمره حجاب است
معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه بد پوششی یک زن خیانت به خودش و دیگر زنان است، گفت: امنیت زن در جامعه اصلی ترین ثمره حجاب است.

به گزارش خبرگزاری رسا، معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفت و گویی اظهار داشت: قوانین الهی چندجانبه است این قوانین هم برای فرد و جامعه مفید است و هم دفع ضرر می کند و هم جلب منفعت می کند هم برای دنیا و آخرت است این شش وجه در قانون الهی قرار گرفته است هر یک از این قوانین اگر مورد رعایت قرار نگیرد آسیبی که وارد می شود هم به فرد است هم به جامعه هم دفع منفعت می کند هم جذب ضرر می کند و دنیا و آخرت را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: در خصوص شخصیت زنان نگاه باید فرا جنسیتی باشد نگاه عدالت محور در اسلام نسبت به زن این‌گونه است که زن بر اساس جسم و زیبایی‌هایی ظاهری و تمایل به تبرج و خودنمایی آلت دست کسانی که نگاه غیرانسانی به زن دارند قرار نگیرد و عرصه این آلت دست قرار گرفتن را نباید خود زنان فراهم کنند.

بد پوشی یک زن خیانت به خودش و دیگر زنان است

ظهیری بیان داشت: اولین ضرر نگاه جنسیتی و غیرانسانی به زنان این است که شخصیت زن که بر اساس مقام و کرامت انسانی او و همچنین بر اساس استعداد و توانمندی و قابلیت های زن است مورد توجه قرار نمی گیرد و بیشتر جسم زن مورد توجه قرار می گیرد و این خلاف کرامت انسانی است، بر اساس فطرت طبیعت زن مورد توجه جنس مخالف است و تحریک جنس مخالف بر اساس ظاهر زن است لذا پوشش مناسب برای حضور زن در اجتماع لازم است.

بدحجابی خیانت به خود است

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور تأکید کرد: پوشش نامناسب، حضور اجتماعی یک زن را مختل می کند با بد پوششی و بدحجابی یک زن هم به خودش خیانت می کند هم به دیگر زنان خیانت می کند جامعه ای که در آن تبرج و خودنمایی وجود داشته باشد تنها شخص خودنما در معرض آسیب قرار نمی گیرد بلکه دیگرانی که دارای عفاف و پوشش مناسب هستند در معرض آزار قرار می گیرند.

ظهیری خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود ما هر نوعی که بخواهیم لباس می پوشیم دیگران نگاه نکنند درست نیست ما نمی توانیم دل همه را پاک کنیم و همه بیماردلان را اصلاح کنیم همواره در جامعه بیماردلانی هستند که به خاطر این تبرج و خودنمایی تحریک می شوند و دیگران را نیز مورد آزار قرار می دهند.

وی افزود: بد پوششی در ابتدا کرامت زن را زیر سؤال می برد و زن را به عنوان ابزار مطرح می کند سپس زن را در معرض آسیب قرار می دهد زیرا این غریزه در مردان خدا دادی است که با دیدن جسم زن تحریک می شود و مردی هم که پایه دینی قوی نداشته باشد با دیدن یک زن بد پوشش وی را مورد تعرض قرار می دهد.

بد پوششی سبب جرم می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان داشت: بد پوششی سبب جرم می‌شود تعرض و تجاوز به عنف را فرد بدحجاب انجام نمی دهد اما زمینه را برای جرم فراهم می کند و تنش و اضطراب را در جامعه زیاد می کند و جامعه ای که مدارم در معرض تحریکات جنسی است هیچ فردی در آن جامعه در امان نیست و این زمینه جرم های دیگر را نیز فراهم می کند. تجاوزهای دسته جمعی از جمله جرم هایی است که به خاطر بد پوششی‌ها رخ داده است.

ظهیری افزود: زنی که با بدحجابی از خانه خارج می شود امنیت اجتماعی برای او تأمین شده نیست زیرا نمی توان در همه مکان ها با پلیس و قانون حضور یافت بلکه خود زنان باید امنیت اجتماعی را با پوشش مناسب برای خودشان فراهم کنند و یک "نه" مهارتی به نگاه های آلوده بدهند تا بر اساس توانمندی ها و قابلیت های برابر انسانی در جامعه حضور پیدا کنند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات