۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۱۲۵۶۰
کارشناس مسائل خانواده مطرح کرد؛

هنجارشکنی‌های اجتماعی نتیجه ضعف عملکرد افسران جنگ نرم است

هنجارشکنی‌های اجتماعی نتیجه ضعف عملکرد افسران جنگ نرم است
حجت الاسلام شریفی نژاد با تأکید بر اینکه مقابله با هنجارشکنی‌ها نیازمند کار فرهنگی است، گفت: افسران جنگ نرم ما در زمینه فعالیت های فرهنگی ضعیف عمل می‌کنند.
حجت الاسلام روح الله شریفی نژاد، کارشناس امور تربیتی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با بی تفاوتی خانواده‌ها نسبت به هنجارشکنی‌های اجتماعی عنوان داشت: رسانه‌ها جایگاه بسیار بالایی دارند و متأسفانه ما از نظر کار رسانه‌ای با توجه به اینکه نسل امروزی با رسانه و فضای مجازی سر و کار دارد، نتوانستیم کارکرد مثبت و قوی در زمینه هنجار‌های اجتماعی داشته باشیم.

کارشناس امور تربیتی با بیان اینکه متن و سریال خوبی در زمینه دفاع از حجاب و هنجار‌های مثبت تاکنون تولید نشده است، افزود: در رمضان که آماده‌ترین ماه برای رشد معنویت مردم است، سریال‌هایی با محتوای تمسخر ارزش‌ها و باور‌های دینی و یا پرداختن به موضوعات کلیشه‌ای پرتکرار تولید می‌شود.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه در زمینه الگوسازی موفق عمل نکردیم، اظهار داشت: علی رغم اینکه حضرت زهرا (س) الگوی عفاف و حجاب است، اما سریال و فیلمی با چنین مضمونی تولید نشد و در اختیار عموم قرار نگرفت.

حجت الاسلام شریفی نژاد با اشاره به اینکه کتاب‌های اندکی با مضمون عفاف و حجاب تألیف شده است، ادامه داد:  به جز کتاب حجاب شهید مطهری، در ۱۵ سال اخیر کتابی با چنین محتوای غنی تألیف نشده است و هر آنچه که اکنون موجود است به روز نبوده و با قراین مستدل و علمی پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در برابر زور لجبازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی از قبیل گشت ارشاد بیش از آنکه به ترویج حجاب کند سبب نتیجه عکس شده البته عدم همکاری سایر دستگاه‌ها مزید بر علت می‌باشد و سبب عدم به نتیجه رسیدن فعالیت سایر نهاد‌ها خواهد شد.

کارشناس امور تربیتی با تأکید بر اینکه مقابله با هنجارشکنی‌ها نیازمند کار فرهنگی است، تصریح کرد: کار فرهنگی، نیاز به برخورد ندارد بلکه نرم و زیر است، کار فرهنگی را باید با کار فرهنگی انجام داد، افسران جنگ نرم ما ضعیف عمل می‌کنند؛ از این رو هوچی گری‌های مطرح شده باید مستدل و مستند جواب داده شوند.

حجت الاسلام شریفی نژاد با اشاره به اینکه فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بچه‌های مذهبی باید مستندسازی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با هنجارشکنی‌ها را در اولویت قرار دهند هر چند که در این حوزه با ضعف روبرو هستیم./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات