۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۱۲۵۶۴
الحوثی:

کشورهای متجاوز تصمیم خود برای خروج از یمن را اعلام کنند

کشورهای متجاوز تصمیم خود برای خروج از یمن را اعلام کنند
رییس شورای عالی انقلاب یمن کشورهای عضو ائتلاف سعودی را به اعلام خروج از یمن پس از جنایات پنج ساله فراخواهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از انتشار اخباری مبنی بر تصمیم امارات برای خروج از بخش‌هایی از یمن که البته برآوردها چیز دیگری درباره این موضوع می‌گوید، «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در صفحه توییتر خود به این امر پرداخت.

وی در توییتی نوشت: کشورهای متجاوز را به اعلام خروج از یمن فرامی‌خوانیم، جمهوری یمن حمله، محاصره و ممنوعیت (حریم) هوایی را مردور می‌داند، خروج از یمن تصمیمی ایده‌آل است که باید در زمان فعلی گرفته شود، اقدام کشورهای متجاوز در استفاده از یمن به عنوان میدانی جهت آزمایش سلاح‌های اروپایی و آمریکایی طی پنج سال دیگر بس است، موضوعی که زشت بودن جنایات آنها را به جهان ثابت کرد.

هفته جاری، خبرگزاری فرانسه به نقل از مسؤول اماراتی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که «ابوظبی قصد دارد راهبرد خود در یمن را از جنگ به صلح تغییر دهد».

 روزنامه لبنانی «الاخبار» پانزدهم ماه جاری (تیرماه) اعلام کرد برخی اخبار منتشرشده مبنی بر کاهش حضور نظامی امارات در یمن خلاف واقعیت است و اخبار مذکور در رسانه‌ها هم‌زمان با عملیات تقویت حضور نظامی امارات در جنوب ، جبهه‌های ساحل غربی و استان «جوف» منتشر می‌شود./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات