۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۱۲۵۶۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

فرهنگ مقاومت سبب سربلندی جمهوری اسلامی ایران است

فرهنگ مقاومت سبب سربلندی جمهوری اسلامی ایران است
نماینده ولی فقیه در لرستان ویژگی تشیع را فرهنگ مقاومت خواند و گفت: فرهنگ مقاومت سبب سربلندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی حرکت و جهت گیری هایش مطابق با فرهنگ تحولات جامعه باشد.

فرهنگ مقاومت عامل ایجاد تحول در سطوح داخلی، منطقه ای و بین المللی است

وی به وجود تحولات سطوح مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب برای اینکه در این تحولات بین المللی و منطقه ای موفق شویم، فرهنگی را ترسیم کردند، آن فرهنگ، فرهنگ مقاومت است که ریشه در باورهای اعتقادی و دینی ما دارد.

ویژگی تشیع، فرهنگ مقاومت است

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شیعه را با فرهنگ مقاومت می شناسند، ادامه داد: فرهنگ مقاومت فرهنگی سازنده، افتخار آفرین و مایه غرور است.

وی به اثرگذاری فرهنگ مقاومت اشاره و عنوان کرد: روزی اسراییل آسمانش را به عنوان گنبد آهنین قرار داده بود و امروز در برابر فرهنگ مقاومت کم آورده است، دیروز تهاجمات از سوی آل سعود و ائتلاف سعودی بود، امروز تهاجم از سوی نیروهای مقاومت یمن است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی فرهنگ مقاومت را موجب سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: چیزی که سبب پیروزی یمن شده صدور فرهنگ مقاومت بود.

وی بیان داشت: جلوه های مقاومت ما در عاشورا، ۲۲ بهمن و نماز جمعه است و حفظ این سنگر ها پیروزی آفرین است.

حرکت شورای فرهنگ عمومی مطابق با تحولات جامعه باشد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بر ضرورت تقویت اندیشه های شیعه در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: همه ما در این زمینه وظیفه داریم.

وی تأکید کرد: برای مقابله با آسیب ها و موفقیت در ایجاد تحولات جامعه حرکت شورای فرهنگ عمومی باید مطابق با تحولات جامعه باشد.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر اینکه در سایه انجام کارها باید باور و تفکر شیعه را در جامعه تقویت و تحکیم بخشید، افزود: بزرگترین خطر و آسیب خطر فرهنگی است، اگر اعتقادات جامعه ما آسیب ببیند ما دچار مشکل می شویم.

تریبون نماز جمعه فرصتی برای تقویت باورهای اعتقادی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با یادآوری به چهلمین سال اقامه نماز خاطرنشان کرد: نماز جمعه نقش اساسی در باورهای اعتقادی مردم دارد و امام جمعه هر هفته یک خطبه را اختصاص به بیان معارف اسلامی می دهد، از فرصتی که در تریبون نماز جمعه در اختیار داریم باید در راستای تقویت باورهای اعتقادی گام برداریم./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات