۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۱۲۵۷۵
القدس العربی:

عربستان سعودی اندک‌اندک در اندیشه خروج آبرومند از ویتنام عربی

عربستان سعودی اندک‌اندک در اندیشه خروج آبرومند از ویتنام عربی
یک رسانه عربی با اشاره به افزایش قدرت بازدارندگی یمن در مقابل عربستان و سامانه‌های پدافندی آمریکایی این کشور، نوشت: بن‌سلمان در اندیشه خروج آبرومند از جنگ است.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه القدس العربی در یادداشتی با عنوان «آیا جنگ یمن به پایان خود نزدیک شده؟»، نوشت: با توجه به شاخص‌های واقعیت سیاسی و جنگ یمن در ماه‌های اخیر، ممکن است پاسخ این سوال مثبت باشد. در واقع عربستان سعودی به دنبال کسانی است که به آن کمک کنند تا از جنگ یا به تعبیری «ویتنام عربی» با حفظ آبرو خارج شود.

حسین مجدوبی نویسنده مغربی با اشاره به اینکه جنگ یمن با نتایجی فراتر از روابط عربستان و یمن پایان می‌یابد، افزود: این جنگ پس از بر باد رفتن امید تعدادی از کشورها برای دستیابی به پیروزی سریع و مهار گسترش ایران به رهبری عربستان سعودی و ایالات متحده که بزرگترین بازندگان سیاسی و نظامی جنگ و به میزان کم ‌تر آن امارات است، پایان یافت.

در ادامه آمده است: تصمیم‌گیری در مورد جنگ یمن میان سه دولت سعودی، آمریکایی و اسرائیلی گرفته شد و هدف آن محدود کردن نفوذ ایران در یمن بود. پس از آنکه تهران تصمیم گرفت از حوثی‌ها حمایت کند، به دنبال آن، یمن توسط عربستان به همان شیوه‌ای محاصره شد که تل آویو با حزب الله رفتار کرد.

القدس العربی نوشت: در عین حال، یک برنامه نسبتاً متفاوت آمریکایی و صهیونیستی برای جنگ یمن وجود داشته است: اعتقاد بر این است که این جنگ می‌تواند حضور ایران در خاک سوریه را با هدایت‌بخشی از شبه‌نظامیان شیعه به یمن، کاهش دهد. به جای اینکه آنها به طور گسترده در نزدیکی مرزهای سوریه با سرزمین‌ اشغالی فلسطین حضور داشته باشند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات