۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۲۵۸۱
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به مردم نیست

هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به مردم نیست
آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به مردم نیست، گفت: خدمت به مردم در راس همه عبادت های شخصی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث مدرسه در مناطق سیل زده استان خوزستان، با تأکید بر این که هیچ توفیقی بالاتر خدمت به مردم نیست، اظهار داشت: خدمت به مردم در راس همه عبادت های شخصی انسان است.

وی با تقدیر و تشکر از حضار، نیت‌هاي خالص و زحمات دست اندرکاران را دارای اجر فراوان نزد پروردگار دانست و گفت: درست است که اين سیل بهانه‌ای شد بر حضور پرشکوه همه اقشار مردم و مسؤولان تا حماسه ديگري در اظهار حس همدردي و نوع دوستي مردم خلق شود ولي بايد بدانيم هيچ توفيقي بالاتر از خدمت به مردم نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان این که مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی تأکید ویژه ای بر کمک به مردم داشت، ابراز کرد: هیچ چیز بالاتر از خدمت به مردم نیست. مضمون همين کلام در فرمایشات امام هم آمده که فرمودند من فکر نمی‌کنم در میان مستحبات کاری بالاتر از خدمت به مردم باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اين کلام از روایات به خوبی استفاده می‌شود؛ کار نباید به عنوان یک مسؤولیت اداری یا به عنوان اینکه مردم از روحانیت، دولت يا شما توقع دارند، انجام گيرد اين عناوين سر جای خودش محفوظ، ولی فی نفسه رسيدگي به کار مردم خصوصاً در لحظات حساس و بحراني امر بسیار مهمی است و ان شاء الله هم در دنیا و هم در آخرت آثار خوبی دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاه به اقدامات صورت گرفته برای کمک به سیل زندگان، خاطرنشان کرد: در قضایای سیل در چند مرحله آنچه که در توان ما بود انجام وظيفه کرديم. قبل از ماه مبارک رمضان حدود پانصد سبد کالا به ارزش هر کدام حدود 400 تا 500 هزار تومان به روستاهای مختلف آسيب ديده بردند، کاری بود که می‌شد کرد. نه اینکه قابل ذکر باشد.

وی احداث 5 مدرسه را از دیگر اقدامات برای کمک به سیل زدگان برشمرد و گفت: براي احداث اين پنج مدرسه هم تقاضای بنده این است که کار را هر چه زودتر شروع کنید تا إن شاء الله براي اول مهر ساخته شود. نسبت به نام این مدارس هم افراد خيّري که بانی شده‌اند از ما خواستند به نام مبارک امیرالمؤمنین، حضرت زهرا، امام رضا، حضرت ابوالفضل، حضرت معصومه(عليهم السلام) نامگذاري شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که اولین گام جهاد مدرسه‌سازی در قم توسط مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برداشته شد، افزود: جهاد خیرین مدرسه‌ساز از آن زمان به راه افتاد و شاید این توفیق امروز ما هم دنباله آن نیّت خالصی است که پدر ما در حل مشکلات مردم داشتند. اگر مشکلي براي مردم پیش می‌آمد شب تا صبح فکر می‌کرد و خوابش نمی‌برد که چرا اين مشکل پيش آمده و چه کار بايد کرد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات