۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۱۲۵۸۴
امام جمعه موقت اهواز:

کاهش تعهدات برجامی مانور اقتدار نظام اسلامی است

کاهش تعهدات برجامی مانور اقتدار نظام اسلامی است
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه قصد خروج از برجام را نداریم، گفت: کاهش تعهدات برجامی مانور اقتدار نظام اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تصمیم مجموعه نظام اسلامی مبنی بر کاهش تعهدات برجامی اظهار داشت: کاهش چنین تعهداتی در چارچوب روابط بین المللی است در عین حال قرآن کریم بر ضرورت پایبندی به تعهدات حتی با مشرکان تا زمانی که ناقض نباشند، امر می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: پایبندی ما به تعهدات برجامی بار‌ها از سوی آژانس بین المللی تأیید شد، اما آمریکا با خروج از برجام و عدم عمل به تعهدات در کنار عدم التزام اروپایی‌ها به تعهدات برجامی سبب شد تا ایران عکس العمل نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه اروپایی‌ها بیش از عمل به تعهدات برجامی تابع آمریکا هستند، افزود: عقلانیت دیپلماسی اقتضا می‌کند که ما از موضع قدرت وارد شویم و به کاهش تعهدات برجامی بپردازیم ضمن اینکه آیات قرآنی هم بر عدم پایبندی به تعهدی که طرف مقابل پایبند نیست، سفارش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قدرت نظام اسلامی حاصل تکیه به اعتقادات، مردم، ولایت فقیه و تاریخ ارزشمند دیرینه کشور است، اظهار داشت: این اقتدار ما در کاهش تعهدات برجامی نشان داده شد و چنین تصمیم صحیحی جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه قصد خروج از برجام را نداریم، اظهار داشت: هدف ما آن است که طرف‌های مقابل به تعهدات شان عمل کنند و فقط ما نیستیم که به تعهدات عمل کنیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات