۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۱۲۵۹۹
حجت الاسلام غلامی:

غنی سازی اوقات فراغت، راهی برای مقابله با آسیب های اجتماعی است

غنی سازی اوقات فراغت، راهی برای مقابله با آسیب های اجتماعی است
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: غنی سازی اوقات فراغت، راهی برای مقابله با آسیب های اجتماعی است و تربیت صحیح و اسلامی نسل نو در کاهش آسیب ها مؤثر است.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به برپایی پایگاه های اوقاف فراغت اشاره کرد و بیان داشت: از اهداف مهم برپایی این پایگاه ها جذب جوانان و نوجوانان و بصیرت بخشی بین این قشر برا مقابله با هجمه های فرهنگی در جنگ نرم است.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی، قرآنی، ورزشی، هنری و مهارتی در دستور کار اداره‌ کل تبلیغات اسلامی لرستان قرار گرفته است و در پایگاه های اوقات فراغت برگزار می شود و در قالب برگزاری این برنامه ها تلاش می شود استعداد نسل نو شناسایی و کوفا شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان برنامه ای مهم برای مصون سازی این افراد در برابر آسیب های اجتماعی و جلوگیری از رواج این آسیب ها در جامعه است.

وی به نقش خانواده در تربیت فرزند و هدایت آنها به مسیر صحیح اظهار داشت: در ایام تابستان با توجه به اوقات فراغت دانش آموزان انتظار می رود خانواده ها وقت بیشتری را با فرزند خود بگذرانند و تربیت صحیح اسلامی را به کار گیرند.

حجت الاسلام غلامی به بهره مندی از ظرفیت مبلغان در اجرای برنامه های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مذهبی، محفل انس با قرآن، کلاس‌های قرآن، نقاشی و خوشنویسی، سرود و تئاتر، آموزش کامپیوتر و رباتیک، کلاس‌های ادبی، کمک‌های اولیه، سفره‌آرایی و ورزش و برنامه‌های اردویی از دیگر برنامه هایی است که در پایگاه های اوقات فراغت برگزار می شود.

وی به وجود هجمه های فرهنگی دشمن برای به بی راهه کشاندن نسل جوان و نوجوان و کمرنگ شدن ارزش ها بین این قشر در جامعه اشاره کرد و گفت: راه مقابله با این دسیسه ها روشنگری و معرفت افزایی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: نهادینه سازی ارزش ها سبب تقویت و تحکیم بنیان خانواده شده و این مهم در حفظ و ارتقای سلامت جامعه نقش آفرین است.

وی عنوان کرد: حاکم بودن امنیت روحی و روان در جامعه موجب کاهش آسیب های اجتماعی و تربیت نسلی آینده ساز و کارآمد برای اینده کشور می شود./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات