۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۲۶۱۲

بزرگ‌ترین عملیات نظامی الحشد الشعبی از زمان آزادسازی عراق از داعش

بزرگ‌ترین عملیات نظامی الحشد الشعبی از زمان آزادسازی عراق از داعش
عملیات نظامی «اراده پیروزی» با مشارکت گروهی از رزمندگان الحشد الشعبی، نیروهای امنیتی، ارتش و عشایر عراق، در مناطق مختلفی از عراق آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، عملیات «اراده پیروزی» در منطقه‌ای بالغ بر 23 درصد از مساحت عراق آغاز شد؛ این عملیات، بزرگ‌ترین عملیات نظامی از زمان آزادسازی عراق از اشغال داعش محسوب می‌شود.

مناطق بیابانی گسترده میان 3 استان مهم، میدان این عملیاتی بوده است که امروز سومین روز متوالی خود را سپری می‌کند و نیروهای عراقی طی این عملیات اهداف استراتژیک را از طریق خنثی کردن تلاش‌های تشکیل «لانه‌های» تروریستی، محقق ساخته‌اند.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر بخش عملیات الحشد الشعبی می‌گوید: «عملیات مشترک میان الحشد، ارتش، نیروهای هوایی و خلبانان ارتش با هماهنگی فزاینده‌ای در حال انجام است و تا کنون در مرحله نخست این عملیات، 18 روستا تفتیش و 5 مخزن و تونل متعلق به داعش منهدم شدند.»

الربیعاوی افزود: «این عملیات نظامی راه  را بر روی هرگونه تلاشی برای ایجاد لانه‌های بزرگ تروریستی می‌بندد و در فشار به فعالیت‌های عناصر گروه داعش و تحرکات آنها در این بیابان کمک می‌کند.»

وی تصریح کرد: «این عملیات نظامی موفقیت نظامی جدیدی را با پیشروی به عمق بیایان و مناطق دور افتاده خارج از مرزهای اداری این استان‌ها محقق ساخته است.»

از سوی دیگر، «جمعه عناد سعدون» فرمانده نیروی زمینی و « نعمان الزوبعی» فرمانده عملیات نینوا در جریان بازدیدشان از مقر فرماندهی عملیات نینوا هماهنگی ممتاز میان نیروهای الحشد و ارتش را ستودند و هماهنگی موجود را عاملی مهم برای سرعت بخشیدن به موفقیت کامل این عملیات عنوان کردند.»

از سوی دیگر، «عبدالمحسن حاتم موسی» فرمانده عملیات صلاح‌الدین خاطرنشان کرد این عملیات موفقیت‌های بزرگی را به وجود آورده است طی این عملیات، مخازن و پایگاه‌های متعلق به داعش منهدم، بمب‌های دست‌ساز منفجر شدند و همچنین شماری از متهمان بازداشت شدند. از سوی دیگر، با پاکسازی مناطق غرب «وادی الثرثار» خطر داعشی‌ها از این شهر دور شد.

در همین راستا، «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی ابراز عقیده کرد، عملیات «اراده پیروزی» برای پاکسازی خطرناک‌ترین مربع جغرافیایی آغاز شده است؛ جایی که بقایای داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه، جنوب نینوا، غرب صلاح‌الدین و شمال الانبار حضور دارند.

الهاشمی افزود، این عملیات برای آواره کردن دشمن و خارج کردن آن از تونل‌ها و مخفیگاه‌های‌شان ضروری است.

عملیات «اراده پیروزی»، که در آن هزاران تن از نیروهای مسلح مشارکت دارند از چند جهت دارای اهمیت است. این عملیات مستمر 30 هزار کیلومتر در مناطق بیابانی را، که استان‌های آزاد شده( الانبار، صلاح‌الدین و نینوا) را به هم متصل می‌کند، هدف قرار می‌دهد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات