۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۱۲۶۱۵

خطر نفوذ عناصر «بعث» در سرویس‌های امنیتی عراق و جاسوسی برای آمریکا

خطر نفوذ عناصر «بعث» در سرویس‌های امنیتی عراق و جاسوسی برای آمریکا
کارشناس عراقی مسائل امنیتی خبر داد که برخی از عناصر حزب بعث در غرب عراق، وارد سرویس‌های امنیتی شده و برای آمریکا جاسوسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مؤید العلی» کارشناس عراقی مسائل امنیتی اعلام کرد که برخی از عناصر وابسته به حزب «بعث» برای ایالات متحده آمریکا جاسوسی می‌کنند.

العلی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که برخی از عناصر حزب بعث در مناطق غرب عراق، در داخل سرویس‌ای امنیتی نفوذ کرده‌اند.

وی تصریح کرد که این افراد، اطلاعاتی را درباره یگان‌های امنیتی و نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق گردآوری کرده و به دست نیروهای آمریکایی می‌رسانند.

این کارشناس مسائل امنیتی تصریح کرد که عناصر حزب بعث از نیروهای امنیتی و الحشد برای نظامیان تروریست آمریکایی جاسوسی می‌کنند تا برنامه‌ها و طرح‌های  نیروهای عراقی را لو دهند و به آنان حمله صورت گیرد.

العلی خاطر نشان کرد که حضور عناصر حزب بعث در مناطق غرب عراق افزایش یافته و به همین دلیل، فرمانده کل نیروهای مسلح باید در روند تعیین این افراد، مجددا بازبینی کند.

وی همچنین اعلام کرد که در میان عناصر حزب بعث، برخی از پُست‌ها، در میان خودشان خرید و فروش می‌شود.

این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد، فرآیند شناسایی جاسوسان حاضر در سرویس‌های امنیتی، مستلزم تلاش اطلاعاتی فشرده است و باید این مسئله به نیروهای الحشد واگذار شود تا بتوانند همدستان عناصر آمریکایی را پیدا کنند.

در همین ارتباط، گردان‌های «حزب الله» عراق که یکی از مهم‌ترین گروه‌های مقاومت حاضر در الحشد الشعبی است، اخیرا فایل‌هایی صوتی را منتشر کرد که از توطئه برخی از عناصر نظامی حاضر در ارتش عراق علیه گروه‌های مقاومت حکایت دارد.

حزب الله عراق با بیان اینکه آمریکا در نظام عراق و نهادهای ذیربط، نفوذ کرده است، تصریح کرد که باید برخی از افسران عالی‌رتبه عراقی بازخواست شده و پرونده مسائل امنیتی نیز به دور از مداخلات و دیکته‌ها رسیدگی و نظامیان تروریست آمریکایی و شرکت‌های وابسته به آنان نیز از عراق خارج شوند.

حزب الله همچنین فایل‌های صوتی را منتشر کرد که از طریق تلفنی و واتساپ بین «محمود الفلاحی» فرمانده «عملیات الانبار» در ارتش عراق با یکی از عناصر سرویس اطلاعاتی مرکزی آمریکا «CIA» که تبعه عراق است، صورت گرفته بود.

ائتلاف «دولة القانون» نیز دوشنبه (روز گذشته) با انتشار بیانیه‌ای کرد که باید درباره نامزدها و کسانی که خواستار فعالیت در وزارت خارجه به عنوان سفیر هستند، به شدت دقت صورت گیرد و هر نامزدی را که رابطه‌ای با حزب ممنوعه بعث دارد، قبول نکنند تا امنیت و ثبات فرآیند سیاسی عراق حفظ شود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات