۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۶۱۲۶۴۲
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شادی واقعی در سایه ارزش‌های دینی محقق می‌شود

شادی واقعی در سایه ارزش‌های دینی محقق می‌شود
آیت الله طبسی گفت: باید مسؤولان به فکر تربیت نسل جوان ما باشند و بدانند شادی و خوش بودن واقعی در سایه ارزش‌های دینی محقق می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در ششمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه عصر‌ها ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، با اشاره به اینکه تذکر لسانی یکی از مهمترین نیاز‌های امروز جامعه اسلامی است، گفت: جامعه نیازمند موعظه و تذکر است؛ تا زمانی که تذکر در جامعه زنده باشد، انحراف در بین مردم جایگاهی ندارد.

وی مرگ را یکی از بهترین واعظ‌ها بیان کرد و افزود: وقتی انسان خط قرمز‌ها را پشت سر می‌گذارد و به معنای واقعی کلمه سرکش می‌شود، تنها واعظی که می‌تواند او را سرجایش بنشاند، مرگ است.

آیت الله طبسی، فقر را یکی دیگر از بهترین وعاظ جامعه دانست و ادامه داد: برخی‌ها به واسطه مالی که دارند آنچنان مغرور و سرکش می‌شوند که انگار این مال برای آن‌ها دائمی است در صورتی که اگر خدا بخواهد با یک زلزله و یا با وقوع یک سیل ویرانگر تمام مال خود را از دست می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های ما باید موعظه گر باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی خوش بودن را در رواج فسق و فجور می‌بینند در حالی که این خوشی‌ها پوچ و تو خالی است؛ باید مسؤولان به فکر تربیت نسل جوان ما باشند و بدانند شادی و خوش بودن واقعی در سایه ارزش‌های دینی محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دین اسلام به هیچ عنوان با نشاط و شادمانی جامعه مخالف نیست، ابراز کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان تنها به فکر رواج امور پوچ در جامعه اند و به بهانه‌های واهی به فکر انحراف نسل جوان هستند که این امر با اصل نظام اسلامی در تضاد است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هیچ کجای دنیا آزادی مطلق وجود ندارد، افزود: آزادی در قالب قانون معنا پیدا می‌کند؛ امر به معروف و نهی از منکر عین قانون است و اگر به فراموشی سپرده شود، ارزش به ضد ارزش تبدیل می‌شود.

آیت الله طبسی با بیان اینکه متأسفانه در شرایط کنونی معروف جای خود را به منکر داده است و این بسیار خطرناک است، گفت: به لطف الهی هنوز بدنه نظام قوی است، اما نباید غافل باشیم؛ سکوت در برابر منکر جامعه را به فرطه نابودی می‌کشاند.

وی با تأکید بر اینکه باید برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از خانه و خانواده خود شروع کنیم، ابراز کرد: باید در مرحله نخست به فکر اصلاح و تربیت درست فرزندان خود باشیم و بدانیم تنها در سایه دین و ارزش‌های اسلامی است که می‌توانیم به رشد و پویایی برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فضای مجازی هم یک فرصت است و هم یک تهدید، تصریح کرد: حضور جوانان و نوجوانان بدون نظارت خانواده در این فضا خطر آفرین است.

وی با بیان اینکه بی کفایتی مسؤولان و کارمندان دولت آبروی نظام را می‌برد، اظهار کرد: بسیاری از خیانت‌هایی که امروز در کشور می‌شود به خاطر آن است که خود را به بی خیالی زده ایم و دغدغه اصلاح امور را نداریم؛ بدانیم تا ما نخواهیم جامعه اصلاح نمی‌شود. /۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات