۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۱۲۶۵۵
با حضور علمای مشهد کلید خورد؛

توزیع ۱۰ هزار بسته حمایتی آستان قدس رضوی در بین نیازمندان

توزیع ۱۰ هزار بسته حمایتی آستان قدس رضوی در بین نیازمندان
معاون مستضعفین آستان قدس رضوی در افتتاحیه طرح ردای خدمت، گفت: امشب تعدادی از ده هزار بسته غذایی که قرار است بین نیازمندان تقسیم شود با حضور علمای خراسان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مرتضوی، از علمای خراسان در افتتاحیه طرح ردای خدمت که بعد از ظهر امروز در بیت وی برگزار شد، با بیان ان که امید است به برکت تولد حضرت رضا(ع) مشکلات مردم حل شود، گفت: خداوند می فرماید:«اگر مساکین را دوست دارید و بغض به جبارین دارید پس مورد رضایت من هستید.»

وی افزود: خدمت به فقرا جایگاهی والا دارد به خصوص خادمان حضرت رضا(ع) وظیفه بیشتری نسبت به بقیه دارند، در روایتی از سیره امام رضا(ع) آمده است که حضرت در روزی تمام اموال خود را تقسیم کرد بنابراین ما اگر خادم حضرت هستیم باید حداقل شباهتی به ایشان داشته باشیم.

مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام آستان قدس رضوی در این مراسم از  آغاز توزیع ده هزار بسته حمایتی آستان قدس رضوی گفت: در این طرح بسته های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

وی افزود: در راستای تکرار و تقویت این امر نیکو و کمک به نیازمندان شایسته است که خدمتگزاران جمهوری اسلامی به این امر اقدام می کنند همچنین همه مردم ما باید بیاموزند و هر کس توانی دارد با دیدن این اقدام نورانی تشویق شود.

وی اظهار کرد: نگاه ما این است که این کار با ارزش پیامی بزرگ به همراه دارد و اثبات سربازی ما در مسیر ائمه اطهار است همچنین امید است که مردم از دیدن این کار الگو بگیرند و این راه را ادامه دهند.

در ادامه صادقی، معاون مستضعفین آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: از زمان انتصاب آیت الله رئیسی، تولیت سابق آستان قدس رضوی مسئله کمک به محرومین پر رنگ تر شد و در زمان حاضر نیز با جدیت افزون تری پیگیری می شود.

وی با اشاره به برخی خدمات آستان قدس رضوی به نیازمندان اشاره کرد: از ابتدای سال ۹۸ بسته های غذایی پیاپی بین مستضفین توزیع شده که در شب عید نوروز بیش از پانزده هزار بسته غذایی در حاشیه شهر مشهد توزیع شد همچنین در ماه رمضان از مهمانسرا هر شب هزار و پانصد غذا به حاشیه شهر ارسال شد.

صادقی افزود: امشب تعدادی از ده هزار بسته غذایی که قرار است بین نیازمندان تقسیم شود با حضور علما خواهد بود که امیدواریم به حدی برسیم که تمام این ها توسط مردم تامین شود و در حال حاضر مشارکت مردم در این طرح ۳۰ درصد است ولی امید است تا ۱۰۰ درصد برسد./933/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات