۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۶۶۷
استاد حوزه علمیه:

دست درازان به بیت المال دشمنان اهل بیت هستند

دست درازان به بیت المال دشمنان اهل بیت هستند
استاد حوزه علمیه دست درازان به بیت المال را دشمنان اهل بیت(ع) دانست و گفت: رحمت الهی شامل کسانی نمی شود که به دیگران رحم ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صفاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت دهه کرامت در مسجد جامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اهل بیت(ع) دارای مکتب هستند.

وی تنها راه رسیدن به سعادت را تبعیت و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) دانست و ادامه داد: طبق صریح روایات؛ انسان باید اهل تقوا و عمل صالح باشد و به بیماران و فقرا رسیدگی کند، همچنین روایت شده هر کسی در مجلسی بنشیند و در آن مجلس سخن از ما اهل بیت(ع) نباشد چنین فردی در قیامت از نشستن در آن مجلس پشیمان می شود.

حجت الاسلام صفاری با بیان اینکه انسان باید نیکو سخن بگوید، ابراز کرد: سفارش شده انسان در مجالسی که مملو از ذکر اهل بیت(ع) است شرکت کند چرا که رحمت خداوند شامل آنان می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اهل بیت(ع) کسانی را که در مسیر انجام عمل صالح قدم بر می دارند یاری می رسانند و در قیامت آنان را شفاعت می کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین حضرت معصومه(س) را تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: امام صادق(ع) در وصف بزرگی و شأن ایشان می فرمایند: هر کسی ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام صفاری با بیان این مطلب که منکران و غالیان اهل بیت(ع) همواره در طول تاریخ درصدد نابودی و ریشه کن کردن اسلام بودند، اظهار داشت: امامزادگان همیشه در مقابل این دو گروه ایستادند و توطئه آنان را خنثی کردند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید مطیع و تابع اوامر حجت الهی باشد، بیان داشت: زمین هرگز خالی از حجت الهی نمی ماند؛ رضایت خداوند در گرو رضایت حجت الهی است. دشمنان از همان صدر اسلام برای اینکه بتوانند ریشه اسلام را نابود کنند اقدام به تخریب حجت الهی کردند.

وی ابراز کرد: امروز دشمن دانسته برای نابودی اسلام باید از راه مسخره کردن دین وارد شود برای همین است که در بسیاری از فیلم ها نقش دیندار و متدین را به کثیف ترین بازیگر سینما و تلوزیون می دهند تا هر طور می خواهد با عمامه و لباس پیامبراکرم(ص) لودگی کند تا نسل جوان از دین زده شوند.

حجت الاسلام صفاری ادامه داد: در سرزمینی که حجت الهی مسخره شود دیگر نمی توان در آن سرزمین مردم را به دینداری دعوت کرد.

استاد حوزه علمیه در پایان با تاکید بر اینکه امامزادگان در شیعه شدن ملت ایران نقش قابل توجهی داشتند، خاطرنشان کرد: رحمت الهی شامل کسانی می شود که نسبت به دیگران رحم داشته باشند، دست درازان به بیت المال دشمنان اهل بیت(ع) هستند؛ امام رضا(ع) پایه گذار امت بودند و امامزادگان کلام حضرت را در اقصی نقاط کشور تبلیغ کردند./813/پ202/ب1

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 6

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات