۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۱۲۶۶۹
حجت الاسلام عباسی ولدی:

بهترین راه مبارزه با فرهنگ بدحجابی، تقویت ایمان است

بهترین راه مبارزه با فرهنگ بدحجابی، تقویت ایمان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین راه مبارزه به فرهنگ بدحجابی، تقویت ایمان است، گفت: مومن هرگز لذت با خدا بودن را به لذت کاذبی چون برهنگی عوض نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: برای اصلاح و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ابتدا باید مخاطب شناسی شود و متناسب با همان مخاطب محتوا ارائه کرد.

وی با بیان اینکه هنجارهای دینی و ارزش های الهی به صورت فطری در نهاد انسان وجود دارد، ادامه داد: اگر این فطرت در وجود انسان ها بیدار شود ناخودآگاه آنان دیندار می شوند؛ بنابراین برای احیای امر حجاب ابتدا باید فطرت ها بیدار شوند.

حجت الاسلام عباسی ولدی بیان داشت: بیداری فطرت در گرو آن است که انسان به محبت خداوند آگاه شود انسان اگر بداند خداوند چقدر او را دوست دارد دیگر با بدحجابی به دنبال جلب توجه از دیگران نمی رود.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز برخی افراد با بدحجابی به دنبال لذت بردن از جلب توجه دیگران هستند بر این اساس برای مقابله با بدحجابی در جامعه باید با لذتی بزرگ تر از لذت بدپوششی به مبارزه به فرهنگ برهنگی رفت.

وی یکی از دلایل بدحجابی در جامعه را جلب محبت دیگران برشمرد و گفت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید برنامه ریزی شده و بسیار دقیق پیش رفت، اگر ایمان در جامعه تقویت شود و مردم طعم شیرین محبت اهل بیت(ع) و خداوند را بچشند دیگر به دنبال لذائذ کاذب مانند بدحجابی نمی روند.

حجت الاسلام عباسی ولدی با اشاره به اینکه دین چیزی غیر از محبت الهی نیست، بیان داشت: دیندار بودن همان محب بودن است؛ برای ترویج دینداری در جامعه ریشه دار کردن و ازدیاد محبت الهی لازم است؛ بزرگ ترین کار فرهنگی در جامعه چشاندن شیرینی ارتباط داشتن با خداوند است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر لذت و شیرینی حجاب در دل جوانان نهادینه شود دیگر برای جلب توجه دیگران به دنبال بدحجابی و بد پوششی نمی روند بنابراین با تحکم و بخشنامه نمی شود کسی را به انجام کاری مجبور کرد.

وی ادامه داد: امروز باید ببینیم آیا آموزش و پرورش و دانشگاه های ما توانسته اند ایمان را در دل جوانان تقویت کنند و محبت خداوند را در دل آنان نهادینه کنند! قرآن کریم می فرماید: کسانی که ایمان آوردند خداوند را بیشتر از همه دوست می دارند.

حجت الاسلام عباسی ولدی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن امروز با ترویج فرهنگ بدحجابی به جوانان چنین القا می کند که با بدحجابی می توانند محبوب دیگران شوند در حالی که با حفظ حجاب مورد تمسخر و تحقیر قرار خواهند گرفت./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4

 

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات