۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۱۲۶۷۹
در مرکز مدیریت حوزه های علمیه؛

نشست بررسی و تبیین نقش حوزه های علمیه در انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد+ صوت

نشست بررسی و تبیین نقش حوزه های علمیه در انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد+ صوت
نشست بررسی و تبیین نقش حوزه های علمیه در انقلاب و دفاع مقدس با حضور مسؤولان سازمانها و مراکز حوزوی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی و تبیین نقش حوزه های علمیه در انقلاب و دفاع مقدس با حضور مسؤولان سازمانها و مراکز حوزوی صبح چهارشنبه در سالن همایش های آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه واقع در جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام ملک دار در آغاز این نشست با تبریک دهه کرامت، بخشی از منشور روحانیت امام خمینی(ره) مربوط به فعالیت های روحانیت در زمینه جهاد و دفاع مقدس را قرائت کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ کهن و پر افتخار، همیشه پیش قدم بوده است از جمله دوران دفاع مقدس، که این دوران به فرهنگ و ارزش تبدیل شده است.

مسؤول امور طلاب و دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه ادامه داد: فرهنگ و ارزش دفاع مقدس باید قرن ها بماند تا امت اسلامی و همه آزادگان از آن بهره برند چنانچه رهبر معظم انقلاب در نشستی خصوصی بیان کردند فرهنگ دفاع مقدس و پیروزی های آن باید به قدری برای مردم گفته شود که تا قرن ها شیرینی آن بر کام مردم بماند چنانچه تلخی برخی شکست های گذشته بر کام مردم مانده است.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ آثار دفاع مقدس و تروج فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تأسیس شد که تاکنون کارهای ارزشمندی از جمله راهیان نور، چاپ کتب مختلف، کارهای هنری در قالب فیلم و فعالیت های فراوان دیگری انجام داده است.

حجت الاسلام ملک دار افزود: از کارهای مهم و با ارزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس می توان به ایجاد باغ موزه های دفاع مقدس اشاره کرد که تدبیر مهمی برای بقای فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل های بعدی به شمار می رود و تاکنون در بیش از ده استان این باغ موزه ها راه اندازی شده اند.

وی اضافه کرد: باغ موزه دفاع مقدس در قم به دلیل جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه، بخشی از آن به فعالیت های حوزه علمیه در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اختصاص داده شده و در این زمینه تلاش های فراوانی صورت گرفته  و در حال انجام است؛ نهادهای مختلف حوزوی که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند در ایجاد این باغ موزه نیز باید مشارکت داشته باشند که این نشست نیز در راستای فعالیت های روحانیت در دفاع مقدس ایجاد شده است./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
مصطفی رستمی
ارسال نظرات