۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۲۶۹۲
حجت الاسلام گواهی:

کار منسجمی برای معرفی نقش روحانیت در دفاع مقدس صورت نگرفته است

کار منسجمی برای معرفی نقش روحانیت در دفاع مقدس صورت نگرفته است
حجت الاسلام گواهی با بیان این که برای معرفی نقش روحانیت در دفاع مقدس کار منسجمی صورت نگرفه است، گفت: متأسفانه امروزه شهدای روحانی به جامعه معرفی نشده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام گواهی در نشست بررسی و تبیین نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس که صبح چهارشنبه در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد با تبریک دهه کرامت به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در زمینه نقش روحانیت در دفاع مقدس کار منسجمی صورت نگرفته است در حالی که هیچ قشری چنین دست مایه ای نداشته است.

معاون تربیت و آموزش دفتر عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در دوران دفاع مقدس گاهی یک طلبه یک لشکر را به تحرک وا می داشت اما متأسفانه امروزه این داشته ها و سرمایه های عظیم را به دیگران معرفی نکرده ایم.

وی با بیان خاطره ای از معاون وزیر کشور عراق، گفت: وی بیان می کرد پس از شرکت در جلسه ای در کرواسی ما را به بازدید از منطقه ای بی آب و علف بردند که بیان می کردند روزی یک پادشاهی در این جا نشسته است اما ما در عراق شش امام داریم و در ایران نیز بسیاری از امامزادگان، حوزه های علمیه، دفاع مقدس و بسیاری موارد دیگر وجود دارد اما به آنها افتخار نمی کنیم.

حجت الاسلام گواهی با تصریح بر این که امروزه نیز فرهنگ دفاع مقدس کارساز است، اظهار کرد: دفاع مقدس بهترین الگو در زمینه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است که باید به آن توجه شود اما در این زمینه هم افزایی وجود ندارد و این پراکندگی سبب شده همکاری ها کاهش پیدا کند.

وی ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در قم را کار بسیار مهمی دانست و افزود: ایجاد بخش روحانیت در باغ موزه دفاع مقدس فرصت ارزشمندی برای معرفی نقش روحانیت در دفاع مقدس است؛ البته بخش روحانیت باغ موزه دفاع مقدس قم باید فعالیت های روحانیان سراسر کشور را معرفی کند و اختصاص به روحانیان قمی نداشته باشد./1324/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 9
مصطفی رستمی
ارسال نظرات