۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۱۲۷۱۷
از مهرماه؛

درس خارج مدرسه علمیه امام صادق آبادان آغاز می‌شود

درس خارج مدرسه علمیه امام صادق آبادان آغاز می‌شود
معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام صادق (ع) آبادان گفت: درس خارج فقه و اصول امسال به صورت رسمی و با حضور بیش از ۵۰ طلبه از آبادان، خرمشهر، اروندکنار و چوئبده برگزار می شود.
حجت الاسلام حمید باروتکوب، معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام صادق (ع) آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بین اساتید اظهار داشت: اساتید دارای سطح ۲ حوزوی اکنون در حال اخذ مدرک ارتقای تحصیل برای سطح ۳ حوزوی هستند ضمن اینکه درس خارج به صورت رسمی در سال تحصیلی پیش رو برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام صادق (ع) آبادان با بیان اینکه سال گذشته درس خارج به صورت غیر رسمی با حضور ۲۰ تا ۲۵ طلبه برگزار شد، افزود: بنا داریم درس خارج فقه و اصول را به صورت رسمی و با حضور بیش از ۵۰ طلبه از آبادان، خرمشهر، اروند کنار و چوئبده برگزار کنیم.

مدیر روابط عمومی مدرسه علمیه امام صادق (ع) آبادان ادامه داد: استاد درس اصول تاکنون مشخص نشده، اما آیت الله اسلامی از روحانیان بنام شهرستان مدرس درس فقه خواهد بود.

حجت الاسلام باروتکوب با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی پیش رو ۲۴ طلبه در پایه اول جذب خواهند شد، خاطرنشان کرد: ۱۲ طلبه در مقطع متوسطه اول و ۱۲ طلبه در مقطع متوسطه دوم پذیرش می‌شوند که هم اکنون مصاحبه‌های تخصصی را پشت سر می‌گذارند و تا پیش از شهریورماه اردوی علمی پژوهشی خواهند داشت.

وی با اشاره به انعکاس برنامه‌های حوزه و فعالیت‌های مبلغان در فضای مجازی گفت: گروه جهادی مبلغان مدرسه پنج شنبه‌ها و جمعه‌های هر هفته به صورت خودجوش در مناطق روستایی حضور پیدا می‌کنند و پیرامون احکام اعتقادی، شبهات وهابیت و یمانی گری به تبلیغ می‌پردازند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات