۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۱۲۷۲۵
آیت الله علم الهدی در همایش جایزه جهانی گوهرشاد:

فلسفه جایزه جهانی گوهرشاد بالابردن تابلوی زن مسلمان است

فلسفه جایزه جهانی گوهرشاد بالابردن تابلوی زن مسلمان است
امام جمعه مشهد گفت: خواهران فرهیحته ای که با جایزه گوهرشاد معرفی می شوند در بعد تحول سازی و دگرگون ساز انقلابی بانو گوهرشاد شاخص هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در همایش جایزه جهانی گوهرشاد که در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: فلسفه جایزه جهانی گوهرشاد بالابردن تابلوی زن مسلمان است.

وی با اشاره به شخصیت با عظمت بانو‌ گوهرشاد، ابراز کرد: نام گوهرشاد به عنوان بانویی فرهیخته در طول اسلام به عنوان خیر و نیکوکار بودن تقارن پیدا کرده است، شخصیتی که در تبلور و جلوه فرهنگی به مراتب بالاتر از جریان خیر بود.

آیت الله علم الهدی به ویژگی های زن الگوی مسلمان اشاره و اظهار کرد: بزرگترین افتخاری که امروز درباره حقوق زن در برابر دنیای غرب و سایر مکاتب داریم این است که چهره های برجسته، فرهیختگان و نخبگانی از خیل بانوان در طول تاریخ در آسمان اسلام نمایان است.

امام جمعه مشهد شخصیت فرهنگی بانو گوهرشاد را موجب اعطای جایزه جهانی گوهرشاد به بانوان بیان کرد و گفت:  توجه به شخصیت فرهنگی بانو گوهرشاد باعث شده است که جایزه گوهرشاد مورد توجه و اقدام قاطع سازمان فرهنگی آستان قدس قرار بگیرد و این جایزه در مقام تبیین و مشخص کردن چهره های برجسته فرهنگی در خیل بانوان مومنه امروز است که همچون گوهرشاد خانم سبب افتخار اسلام هستند.

وی ابراز کرد: بانو گوهرشاد خانم در تبار قدرت مغول به وجود آمد و یک جریان سفاک را به جریان فرهنگ ساز مبدل کرد بنابراین نام این خانم تنها در ساخت مسجدی در این شهر نیست.

آیت الله علم الهدی افزود: خواهران فرهیحته ای که با جایزه گوهرشاد معرفی می شوند منحصر به شاخص بودن در بعد فرهنگی بانو گوهرشاد نیست بلکه بعد تحول سازی و دگرگون ساز انقلابی این خانم است که این بانوان دارا هستند.

وی به زنان برجسته و الگوساز اسلام اشاره و تصریح کرد: حرکت های انقلابی زنان بزرگوار مانند شخصیت زینب کبری(س) در تاریخ ثبت شده است که شخصیت تحول ساز و تحول آفرین بودند و خانم گوهرشاد از این امتیاز برخوردار بود، خانمی که در بلاد کفر با اعتلای پرچم اسلام و به عشق اهل بیت(ع) تحول آفرین در جریان انقلابی و سیاسی است همچنین در عرصه مقاومت الگو بوده و عمق مقاومت را به استکبار نمایش می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در دنیایی که زن را به عنوان عروسک هالیودی و در قالب مسموم کننده به نسل جوان معرفی می کنند، جایزه گوهرشاد اقدام شایسته ای است که یک بانوی تحول ساز را به عنوان الگوی زن مسلمان معرفی می کند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات