۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۱۲۷۳۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
عطر رضوی در پادگان ۰۴ و زندان بیرجند، ۱۳ گروه جهادی مهمان محرومان خوسف و همایش «در رکاب امام کریمان» عناوین اخبار فرهنگی خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، چند روزی است که نوای رضا، رضا در جای جای استان به گوش می رسد، نوایی که با حضور خادمان رضوی و پرچم بارگاه علی بن موسی الرضا (ع) در این خطه کویری پیچیده است، پرچم سبزی که عطر حرم مطهر را با خود دارد و در هر فضایی حال حضور در صحن و سرای رضوی را بر مشتاقان زیارت نمایان می کند.

روز گذشته کاروان زیر سایه خورشید به پادگان 04 رفت و نیروهای پایور و وظیفه با ادای سلام نظامی به احترام پرچم متبرک ملکوتی امام هشتم (ع) ایستادند.

مداحی و شعرخوانی خدام رضوی، حال و هوای خاصی به فضای پادگان بخشید و سربازان وظیفه به همراه نیروهای پایور نوبت به نوبت بر پرچم منور رضوی بوسه زدند.

در این مراسم به یمن دهه کرامت و ایام سالروز ولادت امام هشتم (ع) به نیروهای پایوری که اسم آن‌ها رضا بود به مدت 24 ساعت و به سربازان 72 ساعت مرخصی اعطا شد.

مقصد بعدی کاروان خادمان، زندان بیرجند بود تا آن ها که به هر دلیل، زندگی پشت میله ها را تجربه می کردند از امام مهربانی ها حاجت بطلبند و دل را روانه صحن و سرای نورانی اش کنند.

13  گروه جهادی مهمان محرومان خوسف

13 گروه جهادی تصمیم گرفتند با حضور در مناطق محروم خوسف اوقات فراغت تابستان خود را با کمک به روستاییان محروم این شهرستان بگذرانند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی، در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی خوسف یکی از مهم ترین فعالیت های سازمان را ایجاد اشتغال، کمک به معیشت و خودکفایی روستاییان اعلام و اظهار کرد: از ۱۰ ماه گذشته حدود ۱۲۰ هزار قطعه جوجه مرغ بومی در استان توزیع شد که روزانه حدود ۲۰ هزار تخم مرغ تولید و به بازار عرضه می شود و پیگیر خرید یا طراحی دستگاه های کوچک جوجه کشی برای متقاضیان نیز هستیم.

همایش «در رکاب امام کریمان»

همایش بزرگ دوچرخه سواری با عنوان «در رکاب امام کریمان» به مناسبت دهه کرامت در طبس برگزار شد.

توسلی دبیر هیئت دوچرخه سواری طبس اظهار کرد: این همایش از باغ گلشن آغاز شد و دوچرخه‌سواران با رکاب زدن مسیر، بولوار امام خمینی (ره) و بولوار امام رضا (ع) را پیمودند و سپس با ورود به آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) با قرائت فاتحه در گلزار شهدا یاد آن ها را گرامی داشتند.

اجرای نیات واقفان طبس

یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت و صیانت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش و مراقبت لازم از این امانات است که به این منظور از ابتدای امسال 250 میلیون تومان از نیت واقفان موقوفات طبس اجرایی شد.

رئیس اداره اوقاف طبس اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال در زمینه مساعدت به نیازمندان، کمک به مساجد، افطار ماه مبارک رمضان، طلاب و حوزه علمیه، تراشیدن موی سر فقرا، توزیع نان صلواتی در شب جمعه، عزاداری، تلاوت و امورات قرآنی، مساعدت دارو و درمان نیازمندان، مبلغان اعزامی و ... هزینه شد./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات