۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۷۳۲
زاکانی:

ماجرای کوی دانشگاه ادامه پروژه قتل‌های زنجیره‌ای بود

ماجرای کوی دانشگاه ادامه پروژه قتل‌های زنجیره‌ای بود
مسؤول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه ماجرای کوی دانشگاه ادامه پروژه قتل‌های زنجیره‌ای بود، گفت: سخنرانی عبدالله نوری نفت روی آتش اعتراضات ریخت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی مسؤول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه در برنامه جهان آرا با محوریت بازخوانی فتنه 18 تیر 1378، طی سخنانی در پاسخ به این سوال که "چه شدکه فتنه کوی دانشگاه در هجده تیر شروع شد، اظهار داشت: بنده معتقدم این قائله جهت محو کردن پرونده قتل‌های زنجیره‌ای و عدم رسیدگی به آن ایجاد و آن پرونده‌ها قربانی این پرونده شد.

*18 تیر قائله‌ای برای محو پرونده قتل‌های زنجیره‌ای بود

وی افزود: در اول تیر ماه سال 78 جلسه‌ای با حضور مسئولان کشور تشکیل و مقرر می‌شود که وزارت اطلاعات حتما ابعاد مختلف پرونده قتل‌های زنجیره‌ای را روشن کند و البته تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که ابعاد این پرونده معلوم شود.

زاکانی ادامه داد: یک دفعه از درون مجموعه وزارت اطلاعات سندی بیرون می‌آید و روزنامه سلام این سند را در تاریخ 15 تیر ماه همان سال منتشر می‌کند. بعد وزارت علیه روزنامه سلام شکایت می‌کند و بر اساس شکایت وزارت اطلاعاتِ دولت آقای خاتمی، دستگاه قضایی این روزنامه را توقیف می کند.

وی در همین رابطه افزود: توقیف روزنامه همانا و اعتراضاتی که در ابتدا دفتر تحکیم درخواست تجمع می‌کند و وزارت کشور با تجمع مخالفت می‌کند و در روز 16 تیرماه آقای خاتمی، آقای عباد(علی ربیعی) را می فرستد و بعد از آن آقای ابطحی پیغام می‌آورد که آقای خاتمی می‌گوید شکایت وزارت اطلاعات بازپس گرفته شود و عملاً این جرقه‌ای برای اتفاقی می‌شود که از هفدهم یعنی شب هجدهم تیر ماه در کوی دانشگاه اتفاق می افتد.

مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران  در پاسخ به این سوال که شما شروع این قائله را از وزارت اطلاعات دوره اصلاحات می‌دانید،‌ گفت: بله، این خیلی مشهود است؛سند را خودشان بیرون می‌دهند و بعد هم شکایت می‌کنند و با اعتراضات شکایت خود را پس می‌گیرند و بعد هم دستور برخورد می‌دهند. این یک سناریوی قشنگ بود تا افکار عمومی متوجه قتل‌های زنجیره‌ای نشود به گونه‌ای که حتی بعد از گذشت بیست و چند سال نمی‌دانید برای قتلهای زنجیره‌ای اتفاق افتاد چون قرار نیست کسی بفهمد چه اتفاقی افتاد.

* دانشجو را قربانی پرونده دیگری کردند

زاکانی همچنین عنوان کرد: در واقع دانشجوها قربانی یک پرونده دیگر شدند تا در اینجا عملاً سیستم‌هایی که وجود دارد و نمی‌توانند پاسخگویی حوزه ماموریتی خود باشند، دست های پنهانی که از این حوزه ماموریتی سوء استفاده می‌کنند و برای نظام چالش ایجاد می‌کنند را محو کنند؛ لذا دانشجو قربانی این مسیر می‌شود. این برای دولت هزینه سیاسی ندارد چرا که در حیات بحران، زیست پر نشاطی را برای خود قائل هستند، لذا اینها را هزینه نمی‌بینند.

وی همچنین تصریح کرد: یک امر بزرگتر و جریان پنهانی -که یک جنایت را تحت عنوان قتل‌های  زنجیره‌ای در کشور مرتکب شده است- قرار است پنهان و محو شود و این امکان ندارد مگر با یک آشوب و بلوای جدید که قربانی آن دانشجو هستند؛ همچنین موضوع قرار است کش پیدا کند.

مسئول وقت بسیج دانشگاه تهران با اعتقاد به پیوستگی عمیق این حوادث و پرونده‌ها با هم تاکید کرد: ما سه رویکرد در این اعتراضات داشتیم، اول اینکه از مواجهه و برخورد مانع شویم این رویکرد را تا شب شنبه دوستان و بنده دنبال کردیم حتی خودمان را حائل بین نیروی انتظامی و دانشجویان قرار دادیم؛ آقای شمس الواعظین و تاجزاده فردا شب ماجرا، دانشجوها را هدایت می‌کردند که ادامه دهید و به داخل کوی بروید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا شب شنبه ما می‌خواستیم مانع شویم و کمک کنیم تا این پرونده جمع شود. وقتی روز شنبه سر در دانشگاه آن تجمع صورت گرفت و به آقای ابوترابی اهانت کردند و به او سنگ و تشتک زدند خانمی بلند شد که به نظر می‌رسید فرزندش منافق بود و برای خونخواهی او آمده بود؛  مشخص بود که صحنه کنترل می شود و افرادی وارد این ماجرا می‌شوند.

* سخنرانی عبدالله نوری؛ نفت روی آتش اعتراضات بود

زاکانی با بیان اینکه از روز شنبه ما می‌خواستیم کمک کنیم این موضوع "دانشجویی" باقی بماند، بیان کرد:  یکشنبه صبح عبدالله نوری برای سخنرانی آمد، بنده پای تریبون ایستاده بودم، تا سه مرتبه که می‌خواست شروع کند همه "هو" کشیدند ایشان دو بار قهر کرد و در نهایت شروع کرد و مانند نفتی که روی آتش بریزند، یک دفعه صبحت‌های تندی کرد که صدای همه درآمد.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: امثال نوری می‌خواستند ماجرا را به گونه‌ای جلوه دهند که تصمیم نظام جمهوری اسلامی است، آنها ماجرا را ناقص می‌گویند و عنوان نمی‌کنند شب آن اتفاق که شب امتحانات بود، عده‌ای از دانشجویان بیرون آمدند و اعتراض کردند.

* جفای بزرگ نادیده گرفتن اقدامات خلاق امنیت بود

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت این است آنجا درگیری ایجاد می‌شود و سنگ می‌زنند، شیشه می‌شکنند و به مهدکودک خسارت وارد می‌کنند. شروع آشوب‌ها اینجاست و بعد از آن از کلانتری می‌آیند. این خیلی جفای بزرگی است که این قانون شکنی و التهابات آفرینی و اقدامات خلاف امنیت کشور را نادیده بگیرند.

وی در همین رابطه افزود: در پی آن گزارشی تهیه کردند که  البته رئیسی و وحیدی اعتراض کردند که گزارش مخدوش است؛ آقای تاجزاده هم به دروغ می‌گفت این گزارش شورای عالی امنیت ملی است. چرا مطالب دروغ به خورد مردم می دهید؟‌ بعدا شورای عالی امنیت ملی در زمان آقای لاریجانی نامه رسمی به مجلس داد که این گزارش مغرضانه تهیه شده است و این نامه اکنون در دست ما است.

* روحانی دستور ورود به دانشگاه را صادر کرد

زاکانی بر همین اساس اضافه کرد: حرف ما این بود سنگ زدن به مردم و نیروی انتظامی و گروگان گرفتن و کلا کار غیرقانونی کردن، محکوم است. روز 21 تیر ماه و بعد از آن ماجرا، آقای روحانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود نامه زد که وارد دانشگاه شوید.

وی با اشاره به اینکه ما ورود به کوی را محکوم می‌دانیم، بیان کرد: در زیرزمین ساختمان 14 گروگان گرفته بودند ورود نیروی انتظامی هم برای این موضوع بود.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در مجلس ششم ما عدم ورود به کوی را مطرح کردیم که علی ربیعی با آن صریحا مخالفت کرد؛ این مسیر رو به وخامت می‌رفت که روز یکشنبه درخواست کردیم که ما اجازه مجوز راهپیمایی می‌خواهیم اما همان روز پای من شکست.

زاکانی: گفتند طوری تجمع کنید که نهصت آزادی هم بیاید

مسؤول وقت بسیج دانشگاه تهران یادآور شد: آقای حق شناس با من تماس گرفت و گفت آقای تاجزاده خیلی خوشحال شده که درخواست تجمع کردید. او گفت تقاضای آقای تاجزاده این است که با دفتر تحکیم یک جا برگزار کنید؛ بنده گفتم دفتر تحکیم را غیرخودی نمی‌دانم اما موضع ما دو تا است. ما می‌گفتیم موضوع کوی «دانشجویی» بماند اما دفتر تحکیم می‌خواهد مسئله را بیرون بیاورد. که به ما گفتند مرزبندی‌تان را عوض کنید تا نهضت آزادی هم بتواند در راهپیمایی شما شرکت کند. بنده هم پاسخ دادم وای به حال آن کشوری که شما مدیر کل سیاسی آن هستید.

وی هنچنین عنوان کرد: توصیه آقای حجازی هم به بنده  این بود که به دولت کمک کنیم تا موضوع دانشجویی بماند نه اینکه به اسم اراذل و اوباش تمام شود. حدود 3 نصف شب بود که یک دفعه تلفن با بنده تماس گرفت و گفتند دسته‌ای از افراد با میلگرد به سمت پایین جلال آل احمد می‌آیند، من سمت آنها رفتم و گفتم "داداش جون برو بالا"؛ یکی از آنها  گفت داداش کی باشن؟ بنده سریع کارت نظام پزشکی ام را در آوردم و گفتم: بنده پزشکم. گفت: با مایی یا با آنها؛ گفتم: من آمدم دعوا نشود؛ دولا شد و سینه مرا بوسید و  اشاره به من کرد و گفت داداشِ من را ببرید بالا. سپس من از آنها خواستم 8 موتور که مانده بود رد شوند و این اتفاق افتاد.

مسئول وقت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران  ادامه داد: من فکر می‌کنم ماجرای کوی در 18 تیر ادامه همان پروژه قتل‌های زنجیره‌ای بود.  سادگی است که بخواهیم این موضوع را رد کنیم؛ ما نباید دروغ بگوییم و بخشی از واقعه را حذف کنیم.

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجو  در ماجرای 18 تیر قربانی شد، اظهار داشت: دانشجو خیلی مظلوم است، جریانات سیاسی که می‌خواستند در قدرت باشند برای نظام سناریو سازی کردند و جنایات وحشتناک و بی شرمانه‌ای را رقم زدند.

*می‌خواستند عناصر خدوم را از وزارت اطلاعات حذف کنند

وی افزود: آنها می‌خواستند عناصر خدوم کشور را از درون خود وزارت اطلاعات از صحنه حذف کنند؛ رهبری هم فرمودند این جریان ابعاد بین الملی دارد. وزارت اطلاعات در این رابطه سند داد و در پی آن برای انتشار آن  شکایت کرد! و پس از آن، اعتراضات شروع شد. نهایتا روزنامه ها تهدید کردند و این سناریو شروع شد.

در ادامه برنامه زاکانی گفت: وقتی روزنامه طوس بسته شد معاون دانشجویی دانشگاه بیانیه داد یعنی می‌خواهم بگویم دانشگاه بی طرف نبود.

مسئول وقت بسیج دانشگاه تهران در تشریح دیگر جزئیات فتنه 18 تیر 78 ، عنوان کرد: کار بنده در آن ماجرای راهپیمایی این بود که مانع از این شوم که مبادا درگیری صورت گیرد؛ یکی از دانشجویان اجازه ورود من به دانشگاه را نداد اما با هم تعامل کردیم و قصه حل شد. می‌خواهم بگویم به راحتی میشد با دانشجو حرف زد و با او تعامل کرد.

* در سال 88 هم فقط یک روی سکه دیده شد

زاکانی همچنین تصریح کرد: سال 88 هم عین همین اتفاق افتاد که متاسفانه جهت سیاسی فقط یک روی سکه را دیدند خوب نیست یک سری را محکوم کنند، اما اسم کسی که آشوب کرده را نیاوریم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی در خاتمه سخنانش با بیان این مطلب که بحران زیستی برای عده‌ای دکان دو نبش است،  گفت: یعنی همیشه چه در قدرت باشند و چه نباشند خود را در اپوزسیون قرار دهند و برای خود یارگیری کنند؛ این یک امر متداول برای آنها شده است. چون کم می‌آورند و در مواجهه با افکار عمومی ضعف دارند و ناکارآمد هستند، با استفاده از یک مافیای پنهان دائما درگیری و تنش ایجاد می‌کنند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جبلی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
در کشورهای دنیا چهره هایی یافت می شوند که عنوان مصلح اجتماعی دارند و مردم آنان را آلام دهنده دردهایشان می دانند.
مثلا در روسیه لنین مصلح مردم شوروی شد.
در ژاپن میکادو و در ترکیه کمال پاشا چهره مردمی نجات دهنده بودند.
در ایران روجانیت انقلابی به دردهای مردم مرهم می گذارد، در سیل ها به کمک آنان می رود، سعادت مردم را دنبال می کند،
وگرنه وای بر ما و دل ما.
0
0
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
احسنت به این تحلیل جامع.
0
0
طلاب انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
ما طلاب انقلابی از آقای زاکانی حمایت میکنیم.
0
0
پوپک ارزانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
تمامی معارف قرآن و احادیث اهل بیت را امروزه غربیها از راه پوزیتیویسم و آزمایش تجربی اثبات کرده اند.
آفتاب اسلام ناب تازه دارد طلوع می کند.
باش تا صبح دولتش بدمد.
0
0