۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۱۲۷۳۷
با حضور آیت الله علم الهدی؛

همایش جایزه جهانی گوهرشاد برگزار شد

همایش جایزه جهانی گوهرشاد برگزار شد
همایش جایزه جهانی گوهرشاد با حضور آیت الله علم الهدی برگزار و به ۴ بانوی ایرانی و ۴ بانوی خارجی جایزه جهانی بانو گوهرشاد اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش جایزه جهانی گوهرشاد با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از بانوان امروز در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

آیت الله علم الهدی در این مراسم شخصیت فرهنگی بانو گوهرشاد را سبب اعطای جایزه جهانی گوهرشاد به بانوان بیان و ابراز کرد: شخصیت فرهنگی بانو گوهرشاد سبب شد که جایزه گوهرشاد مورد توجه آستان قدس رضوی قرار بگیرد و این جایزه در مقام تبیین و مشخص کردن چهره های برجسته فرهنگی در خیل بانوان مومنه امروز است که همچون گوهرشاد خانم باعث افتخار اسلام هستند.

امام جمعه مشهد افزود: خواهران فرهیخته ای که با جایزه گوهرشاد معرفی می شوند منحصر به شاخص بودن در بعد فرهنگی بانو گوهرشاد نیست بلکه در بعد تحول سازی و دگرگون ساز انقلابی این خانم است که این بانوان دارا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم بانو گوهرشاد را الگوی زن امروز بیان و اظهار کرد: برخی از دختران و زنان امروز ممکن است بگویند که حضرت فاطمه(س) در دامن وحی و حضرت زینب(س) در دامن اهل بیت پرورش یافت حال ما پدر و مادری مانند آن ها نداریم که باید بدانیم از دیگر بانوان الگو بانو گوهرشاد است که نه پدرش مانند امام علی(ع) بود و نه مادرش فاطمه(س) بود البته مادری با ادب و بافرهنگ داشت اما این بانو در مکتب اهل بیت پرورش یافت بنابراین انسان در هر طبقه اجتماعی می تواند قله کمال را طی کند.

وی خطاب به بانوان فرهیخته در مراسم گفت: همگی به دنبال احیای امر اهل بیت(ع) هستید که در جهت ترویج خدمت، مقاومت، ایستادگی، بازگو کردن خاطرات رزمندگان و غیره تلاش می کنید این کار شما قابل تقدیر است چون امر اهل بیت(ع) را احیا می کنید.

علی سروری، دبیر جایزه جهانی گوهرشاد نیز در این مراسم بیان کرد: به منظور استفاد از ظرفیت عظیم آستان قدس رضوی در ترویج معاف قرآنی و مکتب اهل بیت(ع) و جریان سازی فرهنگی در زمینه نیکوکاری و مطالبه گری، جایزه جهانی گوهر شاد شکل گرفت.

وی افزود: ملاک های 8 گانه ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری، جریان سازی فرهنگی، وقف، امور عمرانی، پزشکی، علمی آموزشی و پژوهشی و کارآفرینی از شاخص های انتخاب بانوان شایسته جایزه جهانی گوهرشاد است که 160 رزومه از بانوان به این دبیرخانه ارسال شد و پس از داوری 4 بانوی ایرانی و 4 بانوی خارجی جهت دریافت این جایزه معرفی شدند.

گفتنی است در این مراسم به خانم ها زینب عیسی از نیجریه، هلاکی تی(رخساره) از میانمار، رباب زیدی از هندوستان، یاسمین حسنات از افغانستان و نفیسه ثقفی، اعظم حسینی، فاطمه حقیر السادات و شهناز عبادانی از ایران جایزه جهانی گوهرشاد اعطا شد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات