۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۱۲۷۳۸
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

محبت و مودت اهل سنت ایران به اهل‌بیت قلبی و اعتقادی است

محبت و مودت اهل سنت ایران به اهل‌بیت قلبی و اعتقادی است
عالم اهل سنت خراسان شمالی با بیان اینکه اهل‌بیت محور وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی هستند، گفت: محبت و مودت اهل سنت ایران به اهل‌بیت قلبی و اعتقادی است.

آخوند اَمان دُردی یزدانی، عالم اهل سنت خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: یکی از اقدامات شایسته آستان قدس در خراسان شمالی، راه‌اندازی کانون‌های خادم یاری و جذب خادمیان از بین برادران شیعه و سنی است.

وی با بیان اینکه خادم یاران اهل سنت و شیعه در کنار یکدیگر به زائران امام رضا (ع) خدمت می‌کنند، افزود: خدمت به زائران اهل‌بیت و ائمه اطهار افتخاری است که خواسته تمام مسلمانان شیعه و اهل سنت ست و خادم یاران اهل سنت نیز با افتخار به آستان قدس رضوی و زائران امام رضا (ع) خدمت می‌کنند.

امام جماعت مسجد ابوحنیفه بجنورد گفت: خادم یاران اهل سنتی که از سوی آستان قدس برگزیده شده‌اند، در کنار خادم یاران شیعه با افتخار به زائران امام رضا (ع) خدمت می‌کنند.

مدیر خادم یاران اهل سنت شهرستان بجنورد با بیان اینکه اهل‌بیت دارای صفات شایسته فراوانی بودند و تمام مسلمانان باید آن‌ها را الگوی خود در تمام مراحل زندگی قرار دهند افزود: یکی از بارزترین صفات اهل‌بیت عطوفت، مهربانی و کرامت انسانی است و تمام مسلمانان جهان باید در برخورد با یکدیگر این صفت را سرلوحه روابط اجتماعی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت محور وحدت میان مسلمانان شیعه و سنت هستند تصریح کرد: مسلمانان اهل سنت همواره ارادت قلبی و اعتقادی خود را به اهل‌بیت و ائمه اطهار نشان داده‌اند و اکنون هم خادم یاری و خدمت به زائران امام رضا (ع) در کنار برادران اهل تشیع برای مسلمانان اهل سنت افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

آخوند یزدانی با تأکید به تداوم برنامه خادم یاری برادران اهل سنت در سال‌های آتی خاطرنشان کرد: برنامه خادم یاری برادران اهل سنت در کنار برادران تشیع و دیگر برنامه‌هایی که سبب اتحاد و همبستگی میان مسلمانان اهل سنت و شیعه می‌شود باید هرساله تداوم و افزایش یابد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات