۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۱۲۷۴۲
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت درگرو پیروی عملی از سیره ائمه است

محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت درگرو پیروی عملی از سیره ائمه است
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور گفت: همه ما نسبت به اهل‌بیت محبت زبانی داریم؛ اما مودت نسبت به این بزرگواران درگرو پیروی عملی از سیره آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان خراسان شمالی که به‌صورت محوری در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: محبت نسبت به اهل‌بیت از محورهای اصلی وحدت قلبی در ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: البته باید همه ما آگاه باشیم که ارادت کلامی نسبت به ائمه اطهار اگرچه نیکو و پسندیده است؛ اما کافی نیست بلکه این محبت هم باید در زبان و هم در عمل ما جاری و ساری باشد.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: تنها در سخن و کلام نمی‌توان ارادت و محبت به ائمه اطهار را ادعا کرد؛ بلکه باید همواره سیره و سبک زندگی آن‌ها را الگویی برای زندگی خود قرار دهیم و پیروان عملی سیره ائمه اطهار باشیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اهل‌بیت و ائمه اطهار مفسران و معلمان بزرگ قرآن کریم هستند و همواره آموزه‌های قرآنی را در گفتار، رفتار و کردار خود در نظر داشتند.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: ازاین‌رو باید دانست که با الگوبرداری و پیروی از سبک زندگی ائمه اطهار درواقع از سبک زندگی اسلامی و قرآنی پیروی می‌کنیم.

وی با تأکید بر قرآن‌خوانی در زندگی روزمره خاطرنشان کرد: ما مسلمانان خود را مسلمانان فاطمی، حسینی و علوی می‌دانیم درحالی‌که به قرآن‌خوانی در هرروز که یکی از امور مشترک روزمره تمام ائمه اطهار است، کم‌توجهی می‌کنیم.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه باید نسبت به قرآن کریم اهمیت بیشتری قائل شویم، گفت: باید به تعمق، تدبر، فهم و عمل به آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی خود اهتمام بیشتری داشته باشیم؛ زیرا در این صورت بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های موجود مرتفع خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این همایش از خادمان و فعالان حوزه قرآنی استان خراسان شمالی تقدیر شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات