۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۱۲۷۵۳
معاون امور حوزه‌های حوزه علمیه خواهران:

مدرسه محوری تدریجا قدرت و اختیار تصمیم‌گیری را به مدارس علمیه می‌دهد

مدرسه محوری تدریجا قدرت و اختیار تصمیم‌گیری را به مدارس علمیه می‌دهد
حجت الاسلام واحدی با بیان این که مدرسه محوری سبب تمرکز زدایی از ستاد است، گفت: این طرح با فرایندی تدریجی به حداکثر مطلوب خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد واحدی در نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که  در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد به تشریح تعریف‌های مدرسه محوری پرداخت و بیان کرد: مدرسه محوری رویکرد و راهبردی است که در تصمیم‌‌گیری‌ها و اقدام‌های لایه‌های مختلف سازمان، مصالح و رشد حداکثری مدرسه جهت بازدهی مطلوب لحاظ گردد.

معاون امور حوزه‌های حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: مدرسه‌ منفعت‌محور، فرد محور، هیئت‌امنا محور و غیره شامل تعریف مدرسه محوری نمی‌شود و مدارس و ستاد باید این رویکرد را مد نظر خود قرار دهد، بر اساس این تعریف مدرسه محوری رویکردی است که برای نقش‌آفرینی مدرسه در همه ساحت‌ها خصوصا در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری زمینه‌سازی می‌کند.

وی تصریح کرد: مدرسه محوری با فرایندی تدریجی به حداکثر مطلوب خواهد رسید و سبب تمرکز زدایی از ستاد و انتقال اختیار و قدرت تصمیم‌گیری به مدرسه خواهد بود، مدرسه محوری یک فرایند طولانی است که به تدریج به آن می‌رسیم.

معاون امور حوزه‌های حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امروزه هنوز مدرسه محوری در ستاد، استان و مدارس به بلوغ خود نرسیده و پس از آنکه به بلوغ خود رسید به تمرکز زدایی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام واحدی به تشریح تعریف دیگر مدرسه محوری پرداخت و تشریح کرد: راهبرد مدرسه محوری بر جایگاه بی بدیل مدارس علمیه خواهران در تحقق ماموریتی تأکید خواهد داشت، در این رویکرد نیز تغییرات به تدریج و به آرامی انجام می‌شود، مدرسه محوری یک فرهنگ است و از شاخصه‌های فرهنگ این است که آرام می‌آید اما سپس راسخ می‌شود.

معاون امور حوزه‌های حوزه علمیه خواهران بیان کرد: رویکرد مدرسه محوری شعاری برای تحقق اسناد بالادستی است، این رویکرد و شعار برای اجرای حداکثری این اسناد است.

وی با بیان اینکه مدرسه‌محوری نقش ویژه‌ای برای مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران در نظر گرفته است اظهار کرد: برنامه‌ریزی، سازمان‌د‌هی، راهبری، حمایت، تأمین و بسیج منابع و امکانات و مخصوصا نظارت بر مدارس از وظایف تعریف شده برای مدیران استانی در مدرسه‌محوری است./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات