۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۱۲۷۶۷

شهادت 16 کودک فلسطینی در نیمه اول 2019

شهادت 16 کودک فلسطینی در نیمه اول 2019
یک سازمان حقوق بشری طی گزارشی اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در نیمه اول سال 2019، 16 کودک فلسطینی را در غزه به شهید و یکهزار و 233 کودک دیگر را نیز زخمی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشری فلسطینی «المیزان» روز گذشته در گزارشی نوشت که نیروهای رژیم صهیونیستی در اولین نیمه سال 2019، 16 کودک فلسطینی را در منطقه تحت محاصره غزه به شهادت رسانده‌اند.

پایگاه تحلیلی «میدل ایست مانیتور» گزارش کرد، گزارش این مرکز فلسطینی همچنین اعلام کرد که در بازه زمانی یاد شده، نیروهای رژیم صهیونیتسی یکهزار و 233 کودک فلسطینی را به ضرب گلوله زخمی کرده‌اند.

طبق این گزارش، در 6 ماه گذشته، صهیونیست‌ها 17 کودک فلسطینی را که در راهپیمایی صلح‌آمیز بازگشت حضور داشتند، دستگیر کردند و دستکم 17 حمله به مدارس و مراکز درمانی فلسطینیان در سراسر نوار غزه صورت گرفته است.

گروه المیزان تصریح کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان به نقض حقوق فلسطینیان به ویژه کودکان فلسطینی و همچنین نقض قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با حقوق کودکان ادامه می‌دهند.

در این گزارش، به اقدامات نظامیان صهیونیستی در هدف قرار دادن کودکان فلسطینی در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی اشاره شده است.

پیش از این رسانه‌های فلسطینی گزارش کرده بودند که در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۴ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. (جزئیات بیشتر)

وب‌سایت حماس نیز چندی پیش گزارش کرد که تعرض‌‌های رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس و نقض حقوق بشر در این مناطق طی دو ماه گذشته (ژوئن و می) به ۲۰۱۷ مورد رسید.

بیشترین شهدای سال جاری مربوط به جنگ دو روزه علیه نوار غزه است که در آن ۲۷ فسلطینی به شهادت رسیدند. 

صبح روز شنبه هفته جاری (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل  دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و آرامش این منطقه را فرا گرفت./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات