۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۶۱۲۷۸۳

واکنش «قبلان» به تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان

واکنش «قبلان» به تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان
رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان گفت: تحریم های آمریکا ضد مقاومت به مثابه تعدی به همه لبنانی هاست.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ «عبدالامیر قَبَلان» رییس مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان گفت: تحریم‌های آمریکا ضد مقاومت به مثابه تعدی به همه لبنانی هاست.

وی افزود: این تحریم‌ها حاکمیت لبنان را خدشه دار می‌کند و اراده ملت لبنان در انتخاب نمایندگانش را به چالش می‌کشد و با ارزشهای دموکراسی در تضاد است.

قبلان از وزارت خزانه داری آمریکا خواست که از تصمیمات خود صرف نظر کند به ویژه که تبعاتی به دنبال دارد که به نفع روابط میان لبنان و آمریکا نیست.

شایان ذکر است که وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه شنبه، ۳ نفر را در رابطه با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

بر اساس اعلام دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC)، این افراد «امین شری» ( Amin Sherri)، «محمد حسن رعد» (Muhammad Hasan Ra’d) و «وفیق صفا» (Wafiq Safa) نام دارند.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اعلام کرد که «امین شری» و «محمد حسن رعد» ۲ عضو پارلمان لبنان هستند.

گفتنی است که قبلاً «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان لبنانی تجاوز به پارلمان این کشور است. این تحریم‌ها تجاوز به پارلمان و کل کشور لبنان به شمار می‌رود. برای اتخاذ موضع لازم در قبال این اقدام نامعقول به اتحادیه بین المجالس مراجعه خواهم کرد./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات