۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۱۲۷۸۵

سلاح انتخاباتی جدید نتانیاهو؛ طرح تخلیه شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت

سلاح انتخاباتی جدید نتانیاهو؛ طرح تخلیه شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت
رسانه‌های رژیم صهیونیستی از طرح تخلیه شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه معاریو از سلاح انتخاباتی جدید نتانیاهو خبر داد و نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از ائتلاف دفاعی قریب الوقوع خود با ایالات متحده آمریکا به عنوان یک اهرم انتخاباتی در انتخابات آینده استفاده خواهد کرد، این امر صورت خواهد گرفت، حتی اگر تدابیر و اقدامات برای امضای توافقنامه‌ای از این نوع در زمان مشخص تکمیل نشود.

این روزنامه افزود ارزیابی‌ها حاکی از آن است که در صورت درخواست نتانیاهو از دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای همکاری درباره چنین ایده‌ای، احتمال اینکه پاسخ ترامپ مثبت باشد، نکته بسیار خوبی است.

منابع بلندپایه صهیونیستی در گفت‌وگو با این رسانه این نکته را که مسئله مربوط به معامله ای باشد که ترامپ در چارچوب آن از پیمان دفاعی جدید رونمایی کند، تکذیب کردند، در حالی که نتانیاهو به ترامپ تعهد داده که به شکل مثبت با طرح معامله قرن تعامل داشته باشد، طرحی که احتمال می رود پس از انتخابات آتی اسرائیل علنی شود.

روزنامه معاریو افزود این احتمال با هدف متقاعد کردن آمریکایی‌ها به ابتکاری بررسی می‌شود که نتانیاهو بیش از هر زمانی به ویژه با توجه به انتخابات کنست در ماه سپتامبر به آن نیاز دارد.

این رسانه رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت ایده پیمان دفاعی میان اسرائیل و ایالات متحده آمریکا بارها در گذشته از سوی رهبران سیاسی وامنیتی اسرائیل و آمریکا بررسی شده است، و در گذشته موسسه امنیتی اسرائیل، در خصوص برقراری ائتلاف دفاعی کامل میان اسرائیل و آمریکا جانب احتیاط را در پیش گرفته بود.

معاریو افزود ایجاد پیمانی از این نوع، چتر دفاعی آمریکایی به اسرائیل حتی در زمینه هسته‌ای می بخشد، ولی چنین پیمانی به آزادی عمل اسرائیل خدشه وارد می‌کند، در چنین پیمان دفاعی، دو طرف متعهد می شوند تمام فعالیت‌های جنگی خود را قبل از انجام با هم هماهنگ کنند که این مسئله ممکن است اسرائیل را از دست زدن به عملیات نظامی یا جنگ های غیرمنتظره بدون موافقت آمریکا منع کند و بازدارد.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته تاکید کرده بودند که موضوع ایجاد پیمان دفاعی اسرائیلی آمریکایی مطرح است، ولی تا کنون فعالیت تیم سازمان یافته در این زمینه آغاز نشده است.

رزمایش نظامی مشترک میان ارتش رژیم صهیونیستی و ارتش فیلیپین

پایگاه اسرائیل دیفنس از برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان رژیم صهیونیستی و ارتش فیلیپین خبر داد. این رسانه نوشت یگانی از افسران نیروی زمینی و چتربازان ارتش اسرائیل اخیرا رزمایش‌هایی را با نیروهای موسوم به مبارزه با تروریسم در فیلیپین برگزار کرده بود. بر اساس این گزارش، این پروژه خاص به عنوان تلاش مشترک ارتش اسرائیل و یگان موسوم به صادرات امنیتی وابسته به وزارت جنگ این رژیم اجرا می‌شود.

آمار رژیم صهیونیستی درباره ورود مهاجران صهیونیست به اراضی اشغالی

روزنامه عبری اسرائیل هیوم به نقل از آنچه دفتر آمار مرکزی اسرائیل خوانده است، نوشته است در سال 2018، 28 هزار و 99 مهاجر جدید(صهیونیست) وارد اسرائیل(مناطق اشغالی) شده است که نسبت به سال قبل از آن(2017)، بیش از 6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس آمار این مرکز صهیونیستی، از زمان تشکیل رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل، سه میلیون و سیصد هزار یهودی به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

طرح تخلیه شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت

کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی از طرحی برای تخلیه شهرک صهیونیست نشین سدیروت برای در امان ماندن از موشک های غزه خبر داد. این رسانه گزارش داد ساخت و سازی که شهرک سدیروت طی سال‌های اخیر شاهد بود و ساختمان‌های مرتفع و چندین طبقه ای که ساخته شد به گونه ای است که همگی در تیررس موشک‌هایی قرار دارد که از سمت نوار غزه شلیک می شود.

این رسانه افزود موسسه امنیتی و ارتش اسرائیل طی روزهای اخیر طرحی را برای تخلیه شهرک نشینان در صورت بروز تنش امنیتی با غزه آماده کرده‌اند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات