۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۲۷۹۴
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه تشریح کرد؛

مهمترین ابزارهای دشمن برای ترویج فرهنگ ابتذال و راهکار‌ مقابله با آنها

مهمترین ابزارهای دشمن برای ترویج فرهنگ ابتذال و راهکار‌ مقابله با آنها
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تشریح ابزار فرهنگ ابتذال در جامعه، گفت: دشمن از فضای مجازی، سینما، موسیقی و رمان برای ترویج ابتذال در جامعه نهایت استفاده را می‌برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس سابق مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، عصر امروز در هفتمین نشست تخصصی طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه عصر‌ها ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، با تبریک ایام دهه کرامت، به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این بیانیه یک منشور مهم برای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه نباید این بیانیه را یک نامه معمولی دانست، خاطرنشان کرد: در این بیانیه به خوبی نقشه راه آینده انقلاب تشریح شده است؛ درمان‌های آینده نظام برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی به خوبی در این بیانیه تبیین شده است.

استاد حوزه علمیه قم، ترویج فرهنگ ابتذال از سوی دشمن را یکی از محور‌های این بیانیه کاربردی دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال نفوذ ابتذال در لایه‌های مختلف نظام از خانواده گرفته تا جامعه است و در این بین دست به هر اقدامی می‌زند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به خطبه دوم نهج البلاغه خاطرنشان کرد: حضرت در این خطبه تأکید دارد که شیطان برای انحراف افراد مذهبی از روش‌های خاصی استفاده می‌کند و همه مورد تهدید شیطان هستند؛ شیطان آرام آرام به عنوان یک مهمان ناخوانده در صحیفه جان انسان جا می‌گیرد و کم کم تخم گذاری می‌کند تا این تخم‌ها به جوجه تبدیل شوند و هر کدام از این جوجه‌ها در نهایت مالک جان انسان می‌شوند.

وی با بیان اینکه زبیر سیف الاسلام بود و پیامبر (ص) به شمشیر وی افتخار می‌کرد، گفت: اگر سیر نزول زبیر را بررسی کنیم، پی می‌بریم که شیطان بسیار آرام آرام در وجود زبیر نفوذ کرد تا جایی که در مقابل ولایت ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تشریح ابزار فرهنگ ابتذال در جامعه افزود: دشمن از ۴ وسیله برای ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه استفاده می‌کند؛ دشمن از فضای مجازی، فیلم و سینما، موسیقی و رمان برای ترویج ابتذال در جامعه نهایت استفاده را می‌برد.

وی با بیان اینکه متأسفانه ۷۰ درصد فضای مجازی مروج ابتذال است و این مدیریت شده است، تصریح کرد: دشمن به شدت برای انحراف این فضا کار کرده و تا حدود زیادی هم موفق بوده و این یک خطر جدی برای نظام اسلامی است.

استاد فلسفه و علوم عقلی با تأکید بر اینکه نظارت و مدیریت فضای مجازی برای هر خانواده‌ای واجب است، اظهار کرد: اعتیاد اینترنتی از اعتیاد به مواد مخدر به مراتب خطرناک‌تر و درمان آن هم بسیار سخت‌تر است.

وی سینما و فیلم را یکی دیگر از ابزار‌های ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه دانست و افزود: اخیرا هالیوود فیلم‌هایی ساخته است که دقیقا ضد دین است که دشمن می‌خواهد با استفاده از این فضا معتقدان به ادیان را بی اعتقاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با انتقاد از پخش برخی از سریال‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ابراز کرد: برخی از این سریال‌ها به دنبال آن هستند که نظام خانواده را هدف قرار دهند و این تأسف آور است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی از سریال‌های صدا و سیما، بیانیه گام دوم مورد تمسخر قرار می‌گیرد، ادامه داد: جامعه امروز ما نیازمند پخش سریال‌هایی مثل گاندو است؛ پخش این سریال یکی از افتخارات اخیر صدا و سیما است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، موسیقی را یکی دیگر از ابزار‌های ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه امروزی ما دانست و اظهار کرد: موسیقی مثل یک چاقوی دولبه است که برخی اوقات عقل انسان را مثل شرب خمر به سمت نابودی می‌برد.

وی همچنین به نقش رمان در ترویج فرهنگ ابتذال در جامعه اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروزه رمان‌هایی نوشته می‌شود که نتیجه آن‌ها این است که باید تعریف خانواده در شرایط کنونی جامعه تغییر کند و این یک خطر جدی است.

استاد فلسفه و علوم عقلی با بیان اینکه در برخی رمان‌ها به دنبال ازدواج انسان با حیوان هستند، ابراز کرد: ترویج ابتذال فرهنگی از سوی رمان بسیار خطرناک است چراکه جوانان اخیرا به این سمت سوق داده شده اند.

وی با تشریج فرآیند ابتذال فرهنگی در جامعه از سوی دشمن تصریح کرد: نخستین گامی که دشمن برای ابتذال در جامعه بر می‌دارد، بی حجابی و بی حیایی است و این به معنای آن نیست هر بی حجابی بی حیا است.

رئیس سابق مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه هر چه قدر بی حجابی در جامعه بیشتر شود، به یقین بی حیایی نیز ترویج پیدا می‌کند، گفت: دشمن به دنبال آن است تا بی حجابی را به یک نرم و اعتبار اجتماعی تبدیل کند و این بسیار خطرناک است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال آن است تا با تغییر بینش، کنش افراد جامعه را تغییر دهد، ابراز کرد: اگر بینش افراد تغییر کند، شناخت آن‌ها نیز تغییر می‌کند و در نهایت رفتار انسان متفاوت می‌شود و این همان چیزی است که دشمن در حال اجرای آن در جامعه ما است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تأکید بر اینکه بالاترین عامل طلاق در جامعه، مشکلات اقتصادی نیست، گفت: عامل اصلی طلاق در جامعه امروز ما را باید در ابتذال رفتاری افراد و امور فرهنگی آن‌ها و تغییر نگرش افراد دنبال کنیم.

وی زوال خانواده را سبب نابودی جامعه دینی دانست و ادامه داد: وقتی جامعه دینی نابود شود، حکومت اسلامی به شکست می‌انجامد و در نهایت تمدن نوین اسلامی شکل نمی‌گیرد.

استاد فلسفه و علوم عقلی با بیان اینکه فرهنگ برهنگی هر جامعه‌ای را به انحطاط می‌کشاند، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت کشور فیلیپین را بررسی کنیم می‌بینیم دقیقا چنین روندی در آن شکل گرفت تا جایی که نهاد خانواده در این کشور نابود شد و الان به جایی رسیده که دیگر اسم پدر را در شناسنامه فرزندان نمی‌نویسند، چون مشخص نیست پدر آن‌ها کیست.

وی با اشاره به اینکه اگر نهاد خانواده در هر کشوری نابود شود، آرامش از آن جامعه رخت بر می‌بندد، افزود: پشت صحنه همه این ابتذال‌ها فراماسونری و صهیونیسم‌ها هستند.

رئیس سابق مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با تشریح مهمترین راهکار برای مقابله با ابتذال فرهنگی دشمن گفت: باید همان چیزی را که دشمن نشانه گرفته است، تقویت کنیم و این یعنی باید به فکر تحکیم بنیان خانواده‌ها باشیم و این یک اصل است.

وی با تأکید بر اینکه باید اهمیت تربیت فرزند جزء مهمترین اولویت هر خانواده ایرانی باشد، ابراز کرد: نعمت انس با اهل بیت (ع) بهترین وسیله برای مبارزه با فرهنگ ابتذال در جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه باید به صورت هفتگی مجالس ذکر اهل بیت (ع) در جای جای شهر‌ها برگزار شود و خانواده‌ها در این مجالس شرکت کنند، افزود: باید به فکر تقویت ارتباط خود با اهل بیت (ع) باشیم؛ نماد‌های اهل بیت (ع) را در خانه‌های خود گسترش دهیم چراکه این نماد‌ها سبب می‌شود انس ما بیشتر شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه ارتباط با مسجد نیز یکی از بهترین راهکار‌های مقابله با فرهنگ ابتذال دشمن است، اظهار کرد: مسجد کانون اصلاح و تربیت انسان است؛ به یقین حضور مستمر در مسجد رشد فکری و معنوی را به همراه خواهد داشت./۹۴۵۷/پ202/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
خداپناهی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
وضعیت شناسی کشورهای اسلامی در تولید علم را از ایشان مطلب کار کنید.
1
0
جبلی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
در کشورهای دنیا چهره هایی یافت می شوند که عنوان مصلح اجتماعی دارند و مردم آنان را آلام دهنده دردهایشان می دانند.
مثلا در روسیه لنین مصلح مردم شوروی شد.
در ژاپن میکادو و در ترکیه کمال پاشا چهره مردمی نجات دهنده بودند.
در ایران روجانیت انقلابی به دردهای مردم مرهم می گذارد، در سیل ها به کمک آنان می رود، سعادت مردم را دنبال می کند،
وگرنه وای بر ما و دل ما.
0
0
چلچراغ عشق علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
سریالهای صدا و سیما باید نقد شود اما رسانه ملی را تضعیف نکنید.
1
0
پوپک ارزانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
تمامی معارف قرآن و احادیث اهل بیت را امروزه غربیها از راه پوزیتیویسم و آزمایش تجربی اثبات کرده اند.
آفتاب اسلام ناب تازه دارد طلوع می کند.
باش تا صبح دولتش بدمد.
0
0
شیرزادی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
این استاد معظم به دنبال آشتی دادن اسلام و مدرنیته هستند، به تبع استادشان علامه شهید صدر.
تلفیق دین و مدرنیته مستلزم بازخوانی تجربیات کشورهای اسلامی مدرن مانند مصر و پاکستان و مالزی و اندونزی است.
با اضافه کردن پسوند اسلامی به مقوله های مدرن مثل بانکداری، دموکراسی، روشنفکری و حقوق بشر، آیا به این مقوله ها هویت اسلامی داده می شود؟ راه چاره چیست؟
0
0
سوته دلان
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
ایده پیوند دین با پیشرفت توسط استاد خسروپناه نظریه پردازی شده و به خوبی مدل قابل اجرایی ارائه کرده اند.
خدا ایشان را حفظ کند.
اندیشه های ایشان را تبلیغ کنید.
0
0
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
بیش از حد عنوان ایشان تکرار شده ست
مطلب عالی بود
0
0