۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۶۱۲۸۱۲
یادداشت؛

حجاب، حکم قرآن است

حجاب، حکم قرآن است
حجاب و عفاف فقط یک قانون نیست. حکم خداست، باید تا پای جان برای اجرای این حکم ایستاد و ذره‌ای از آن کوتاه نیامد؛ حجاب متضمن ایمان زنان به خدا است.
به گزارش خبرگزاری رسا، در صبحدم سپیده خلقت، دست توانای آفریدگار هستی. مظهر احساس، عاطفه، طهارت، عصمت، زیبایی و عشق را در مخلوقی به نام زن متجلی کرد و عفت و پاکدامنی را در نهاد نسل بشر به ودیعه گذارد.

ایمان قوی‌ترین نیروی محرک انسانی برای انجام عمل شایسته و موجب اطمینان و امنیت جامعه است.
خداوند متعال در قرآن مجید رابطه حجاب را با واژه ایمان به عنوان یک محور کلیدی به کار برده است، تا حجاب براساس اعتقاد راسخ دینی و به عنوان عمل صالح رعایت شود. حجاب شاخص‌ترین وسیله برای شناخت اعتقادات دینی زن مؤمن می‌باشد.

کسانی که ایمان آوردند، خدا را می‌پرستند و به نبوت پیامبر و امام ائمه هدی علیهم‌السلام ایمان دارند و قرآن را کلام خدا و کتاب قانون و برنامه زندگی دنیوی و اخروی می‌دانند ایمان از روح و دل مؤمن به کلیه اعضاء و جوارح منتقل شده و همگی به فرمان خدا عمل می‌کنند و جز به خدا و رضایت او به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

اگر اندیشه و فکر انسان به خداوند به عنوان منشأ معنویات متصل باشد، نیت و عمل انسان الهی می‌شود.
علت این که خداوند همواره بندگانش را به داشتن ایمان دعوت می‌کند و پیامبران نیز با تلاش و تبلیغ، مردم را به سوی خداپرستی سوق می‌دهند این است که ایمان انسان را از سرگشتگی و ضلالت نجات می‌دهد، از پوچی و بیهودگی رهایی می‌بخشد، هدفمند می‌سازد و از زندگی حیوانی، خودسری، فساد، بی‌خبری به سوی کمال انسانی و مقصد متعالی سوق می‌دهد تا به زندگی پاکیزه و ارزشمند دست یابد.

حضرت علی (ع) می‌فرماید: ایمان بر ۳ پایه استوار است: ۱- اقرار به زبان ۲- اعتقاد به قلب (ایمان) ۳ – عمل به جوارح. این سه نشانه‌های ایمان کامل است.

زن در جایگاه واقعی خود، مبدأ همه نیکی‌هاست و با قدرت و نفوذ خود می‌تواند قدرت‌های شیطانی را درهم شکسته، حسنات را با پوشش خود حفاظت نماید، امنیت جامعه را در پناه حجاب زیبا و پرمعنایش حفظ نموده و نقطه آرامش خانواده گردد.

امید است زنان جامعه ما بالاخص زنان مسلمان با آگاهی از ارزش‌های غیرقابل انکار وجودی خود و با حفظ حجاب پوشش صحیح، امکان سوء استفاده را از نااهلان گرفته و مقام و مرتبت انسانی خود را حفظ نموده و موجبات رشد و تکامل خود را در سیر طریق الی‌الله فراهم نمایند.

اخیراً در آخرین نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی سند ملی حجاب و عفاف به تصویب رسید. باید از این کار بزرگ برای صیانت از جایگاه رفیع زن در جامعه ایران تشکر کرد. ۱۴ سال پیش در همین شورا قانون حجاب و عفاف به تصویب رسید و دستگاه‌های دولتی موظف به اجرای آن شدند آن هنگام بدحجابی مردان و زنان جامعه ایمانی ما را آزار می‌داد. امروز پدیده بی‌حجابی که یک جنبش ضدقرآنی و ضداسلامی است روح و روان جامعه ما را آزار می‌دهد این جنبش رسماً از کاخ سفید و وزیر خارجه روسیاه آمریکا حمایت می‌شود.

نماد‌های اصلی نظام را هدف قرار داده و این جنبش عملاً متکفل بخشی از تهاجم و شبیخون فرهنگی است. متأسفانه فقط نیروی انتظامی آن‌هم به طور ناقص به اجرای قانون و حجاب عمل می‌کند که باید از آن‌ها تشکر کرد. اما دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها که وظایف کلیدی تعریف شده‌ای در این قانون دارند به وظایف خود عمل نمی‌کنند. ۸۴ سال پیش زنان قهرمان ایران در برابر توطئه رضاخانی کشف حجاب ایستادند و از حکم قرآنی حجاب از جان مایه گذاشتند.

رضاخان قلدر با حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار بیرحمانه زنان و مردان آزاده، برگ ننگینی به پرونده و سوابق ضداسلامی خود افزود. مقاومت زنان آزاده ایرانی در این روز بزرگ نقطه عطفی در تاریخ ایران شد.

به همین مناسبت این روز را روز حجاب و عفاف در تقویم مبارزات ملت ایران نام نهاده‌اند. به عقیده من دولت علاوه بر اجرای قانون حجاب و عفاف باید از جنبش ضد بی‌حجابی ملت ایران و به‌ویژه زنان آگاه و بصیر دفاع کند و در کنار آن‌ها باشد. بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه ما شیوع ندارد، اما همین مقدار کم هم برای مردم آزار دهنده است و باید به طور جدی با آن برخورد شود و زنان جامعه ما باید هزینه این کار بزرگ را هر چه است بپردازند ولو اینکه رودرروی آمریکای جنایتکار و غرب فریبکار قرار گیرند.

حجاب و عفاف فقط یک قانون نیست. حکم خداست باید تا پای جان برای اجرای این حکم ایستاد و ذره‌ای از آن کوتاه نیامد. حجاب متضمن ایمان ما (زنان) به خدا است. ما پای این دفاع ایمانی خواهیم ایستاد. /۱۰۱/۹۶۹/م
 
حجاب، حکم قرآن است
محمدرضا محمودخانی
منبع: رسالت
ارسال نظرات