۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۲۸۲۱
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:

حرکت در مسیر اهل بیت با جهالت همخوانی ندارد

حرکت در مسیر اهل بیت با جهالت همخوانی ندارد
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تأکید بر اینکه اهل بیتی بودن با جهالت همخوانی ندارد، گفت: باید به دنبال دانشی برویم که به ما توانایی بدهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس سابق مؤسسه حکمت و فلسفه ایران، شامگاه چهارشنبه، ۱۹ تیرماه در هفتمین نشست عمومی طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء به میزبانی مهدیه شهرکرد با حضور عموم مردم و مسؤولان و با موضوع «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود، با بیان اینکه بیانیه گام دوم تبیین نظریه نظام انقلابی است، گفت: نظریه نظام انقلابی شامل سه مؤلفه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

وی با تأکید بر اینکه رهبری در این بیانیه توضیح دادند که علم و پژوهش آشکارترین عامل عزت و قدرت هر کشوری است، اظهار کرد: قطعا اهل بیتی و اخلاقی بودن شرط لازم پیشرفت جامعه است، اما کافی نیست؛ اهل بیت (ع) زندگی خود را وقف علم نافع کردند و ما نیز باید این گونه باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اهل بیتی بودن با جهالت هم خوانی ندارد، اظهار کرد: باید به دنبال دانشی برویم که به ما توانایی بدهد و این یک شرط اصلی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه باید دانش سبب شود که ما بتوانیم به واسطه آن جامعه را اداره کنیم، خاطرنشان کرد: معرفت برای قدرت نیست بلکه خود قدرت است.

استاد فلسفه و علوم عقلی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌ها علم در خدمت فساد و جنایت است، ابراز کرد: نظر رهبر معظم انقلاب دقیقا خلاف این است؛ باید علم در خدمت جامعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه زمانی می‌توانیم کشور را از مشکلات مختلف در زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نجات دهیم که از علم و دانش بهره بجوییم، اظهار کرد: تاریخ نشان داده است علت پیروزی مسلمانان در جنگ‌های صلیبی چیزی نبود جز اشراف آن‌ها به علوم مختلف و همین امر سبب شد در قرن ۱۲ مسیحیان به فکر ترجمه علوم مسلمانان بیافتند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه از قرن ۶ به بعد مسلمانان دانش را کنار گذاشتند و همین سبب شد قدرت آن‌ها کم شود، اظهار کرد: متأسفانه در آن بازه زمانی در زمینه‌های علوم مورد نیاز جامعه افول کردیم و همین امر سبب شد تمدن را از دست بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه برای رشد فراگیر نیازمند کسب همه علوم در زمینه‌های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: تاریخ به ما می‌گوید اگر می‌خواهیم تمدن ساز باشیم باید به دنبال دانش و علم باشیم و این یک اصل غیرقابل انکار است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه در کشور دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و دانشمندان بسیاری وجود دارد، گفت: باید بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه و مشکلات جامعه ارتباط دوسویه برقرار سازیم.

وی با اشاره به اینکه پیوند دانشگاه با جامعه یکی از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور است، ادامه داد: تا زمانی که به مشکلات جامعه نگاه علمی نشود، رشد و پیشرفت نخواهیم داشت./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات