۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۱۲۸۳۱
آیت الله جنتی:

 رهبری با اشراف کامل کشور را هدایت می کنند | هرچه داریم از مقاومت است

 رهبری با اشراف کامل کشور را هدایت می کنند | هرچه داریم از مقاومت است
رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب کاملا مراقب اوضاع هستند و تمام قدرتشان را برای ارشاد و هدایت مسؤولان و برخورد با فساد به کار می‌گیرند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، ششمین جلسه مشترک هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیون‌های داخلی دوره پنجم صبح امروز (پنج شنبه ۲۰ تیر) برگزار شد.

آیت الله جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب کاملا مراقب اوضاع هستند و تمام قدرتشان را برای ارشاد و هدایت مسؤولان و برخورد با فساد داخلی به کار می‌گیرند.

وی افزود: امروز هر چه از عزت و عظمت داریم به برکت هدایت و راهنمایی ایشان و قبل از ایشان نیز هرچه داریم از امام راحل بود.

آیت الله جنتی با بیان اینکه رهبر انقلاب درباره مقاومت تاکید زیادی دارند گفت: اسلام هرچه دارد از مقاومت کردن است. دشمن خیلی تلاش می‌کند تا مانع رشد توحید و خداپرستی شود و از این جهت از ابتدای دنیا مبارزه حق و باطل مستمر بوده است. امروز نیز با مسأله دشمنی‌های دیوانه وار آمریکا و دیگرانی که کمتر از آمریکا نیستند روبرو هستیم که در این کارزار پیروزی‌های خیلی خوبی داشتیم و دشمن از آن عصبانی است.

وی تأکید کرد: پیروزی‌هایی که حاصل سیاست‌های ما در سوریه، عراق و یمن بوده و دشمن را به عقب نشینی وا داشته، همگی در سایه و برکت مقاومت شکل گرفته است.  

وی با تاکید بر اینکه باید با همت در راه مقاومت کردن باقی ماند، خاطرنشان کرد: همین مقاومت بود که ۴۰ سال انقلاب اسلامی را روی پا نگاه داشت. شوخی نیست که نظام اسلامی ما با این همه مشکلاتی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با توکل به خدا و پشتیبانی مردم عزیزمان سر پا مانده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این اواخر نیز این دیوانه آمریکایی خیال کرد که مردم ایران جشن ۴۰ سالگی انقلاب خود را نخواهند دید، ولی مردم ما با حضور باشکوه در ۲۲ بهمن جواب این خیال پردازی‌ها را دادند.

آیت جنتی با بیان اینکه مردم امروز با گرانی، تورم، فساد مالی و اداری موجود می‌سازند و تحمل می‌کنند، گفت: کمترین کاری که ما می‌توانیم بکنیم دعای شبانه روزی برای این مردم فداکار است و باید هرکاری که از دستمان بر می‌آید برایشان انجام دهیم.

وی ادامه داد: مقاومت‌های ملت ایران سبب شده تا ما قدرتی دشمن شکن پیدا کنیم. شوخی نیست که نخست وزیر ژاپن به ایران بیاید و پیام رئیس جمهور آمریکا را به ما بدهد و بعد رهبر انقلاب به او بگوید که ما آمریکا را در حدی نمی‌دانیم که با واسطه پیامی به ما بدهد. این مسئله باعث تحقیر آمریکا شد و از نتایج مقاومت است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدا ان‌شاالله سپاه انقلابی و مقاوم را که همیشه افتخاری برای ما بوده حفظ کند، تصریح کرد: سپاه پاسداران در قضیه سرنگونی پهپاد آمریکا سیلی محکمی به ترامپ زد و معلوم بود که از این اقدام خیلی دردشان آمده و شاهد بودیم که پس از آن دور جدید تحریم‌های علیه مقامات کشورمان و حتی مقام معظم رهبری را شروع کردند.

وی افزود: متاسفانه امروز بر کشوری که ۳۰۰ میلیون جمعیت دارد فردی رهبری می‌کند که خودش نیز نمی‌داند چکار انجام می‌دهد و کارشناسان و برخی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که ترامپ مانند ببر فریاد می‌زند و مثل گربه می‌ترسد. اخیرا نیز نامه‌ای نوشته است مبنی بر اینکه ما اموال تمام کسانی که با ایران ارتباط دارند را مسدود می‌کنیم و مقام معظم رهبری را تحریم می‌کند. مگر رهبری در خارج از کشور سرمایه‌ای دارد که مسدودش کنند؟

آیت الله جنتی خطاب به دیگر اعضای خبرگان رهبری گفت: ما باید اهداف مقام معظم رهبری را پیگیری کنیم. ما باید بیانیه گام دوم را به شکل گفتمان مطرح کنیم و نباید اجازه دهیم که این بیانیه کهنه شود وظیفه ما خبرگان است که مفاد این بیانیه را پیگیری کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری راهنمایی‌های بسیار خوبی کرده‌اند، ولی متاسفانه ما همان طور که به قرآن که مایه سعادت دنیا و آخرت ماست بی توجه هستیم به بیانات رهبری نیز توجه نمی‌کنیم. ایشان در بیانیه گام دوم اقتصاد را نقطه کلیدی و تعیین کننده ارزیابی کرده اند و مردم و مسؤولان را از مصرف بی اندازه و اسراف بر حذر داشته اند. همچنین به عملکرد‌های ضعیف که اقتصاد کشور را دچار چالش کرده از جمله تصدی گری دولت اشاره کرده‌اند.

آیت الله جنتی گفت: چرا بیشتر اقتصاد کشور باید دست دولت باشد؟ این مسئله برخلاف عقل و قانون اساسی است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید فکری به حال بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و امید بستن به دشمن شود، گفت: چرا عده‌ای نمی‌توانند بفهمند که دشمن در برابر ما قرار دارد. دشمن قلب ما را هدف گرفته و سایه ما را با تیر می‌زند. برخی‌ها باور نمی‌کنند که از دشمن انتظار دوستی نمی‌توان داشت. اگر دشمن روی خوش نشان می‌دهد، چون می‌خواهد از پنجره‌ای وارد شود که ما از در آن بیرونش انداخته ایم.

آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی جوان برای فائق آمدن بر مشکلات بسیار سازنده و کلیدی است، گفت: با ادامه وضعیت موجود مشکلات ما حل نمی‌شود؛ امروز نیرو‌های جوان و آتش به اختیار آمادگی کامل برای فعالیت دارند. نیازی نیست که این نیرو‌ها را در پست‌های بالا و حساس بکار گیری کنید، ولی لازم است که آن‌ها را در یک مسیر تدریجی جایگزین نیرو‌های کنونی کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی یکی دیگر از اصول است که باید به آن توجه شود، اظهار داشت: ما می‌خواهیم این مطالب را به شکل گفتمان در آوریم و در میان طلاب و حوزه‌های علمیه گفتمان رهبر انقلاب را جا بیندازیم.

وی افزود: مبارزه با فساد باید مردمی شود و مردم باید در این زمینه مطالبه گری کنند. اگر مردم به این مسأله توجه نداشته باشند نتیجه مطلوب گرفته نمی‌شود. امروز باید جوان‌های با ایمان و جهادگر و پاکدست به کار گرفته شوند.

رییس مجلس خبرگان رهبری خطاب به اعضای این مجلس گفت: ما باید نسبت به وضع موجود تا آنجا که می‌توانیم به مسؤولان هشدار دهیم. نمی‌توانیم نسبت به شرایط کنونی بی تفاوت باشیم.

وی تاکید کرد: برجام مایه دردسر شده است و اگر آنروزی که رهبری فرمودند، ما آن را آتش می‌زدیم امروز با این شرایط مواجه نبودیم. البته امروز هم که دولت در حال کاهش تعهدات برجامی است کار خوبی است و باید آن را ادامه دهد و از این اروپایی‌ها منافق نیز هیچ انتظاری نباید داشت.

وی گفت: یکی از ارکان اروپا، انگلیس است که دشمنی دیرینه‌ای با ما دارد و امروز نیز ادامه دارد و در راستای همین دشمنی نفتکش ما را در روز‌های اخیر توقیف کرده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و ما باید بتوانیم روی پای خود بایستیم و با مقاومت به نقطه هدفمان برسیم و می‌رسیم. ما علی‌رغم تمامی مشکلات و سختی ها، ناامید نیستیم و با امید به خدا و بندگان خدا به اهدافمان می‌رسیم.

وی در ادامه خطاب به حضار گفت:جلسات ما باید نتایج عملی داشته باشد و به جایی برسیم که با یک فساد مبارزه کرده باشیم.

آیت الله جنتی ادامه داد: همچنین از آقای رئیسی تشکر می‌کنیم که اخیرا با ۶۰ قاضی متخلف برخورد کردند. چرا که دستگاهی که می‌خواهد مبارزه با فساد کند خود باید عاری از فساد باشد. /۸۵۶/د102/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
محاکمه زبل خان
در پایان مجلس دهم می بایستی بعضی از مسئولان بواسطه آسیب ها و خسارات جبران ناپذیری که به شآن و اعتبار مجلس و نمایندگان خانه ملت در نزد افکار عمومی بواسطه دور زدن ها و تک روی هایی که در مجلس شورای اسلامی داشته چه در حوزه تقنینی همچون اضافه نمودن بندی در قانون بودجه سال ۹۸ بدون اطلاع نمایندگان و تصویب در صحن علنی مجلس که منجر به افزایش دوباره حقوق نجومی مدیران بر خلاف خواست و اراده نمایندگان گردیده و همچنین در موضوع چگونگی تصویب برجام در مجلس که مورد انتقاد بسیاری از مسئولین کشور واقع گردید و الخصوص در حوزه نظارتی مجلس شورای اسلامی چه در موضوع استیضاح وزرا و رئیس جمهور برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت به هم قبیله ای ها و دوستان و آشنایان که اثرات و اهداف مخرب آن در آینده ای نزدیک در کشور بخوبی قابل مشاهده خواهد بود و چه در مورد رانت و فساد موجود در سازمان خصوصی سازی و مقاومت رئیس جمهور نسبت به برکناری رئیس سازمان خصوصی سازی و چه در مورد مشکلات موسسات مالی و اعتباری و چه در مورد تعلل دولت در ارائه لایحه اصلاح ساختار بودجه کشور ، اصلاح ساختار اقتصادی و اصلاح نظام بانکداری بر اساس منویات صریح مقام معظم رهبری مد ظله العالی در سال رونق تولید وارد آورده، می بایستی براساس خط مشی تعیین شده توسط ریاست محترم قوه قضاییه ((که هرگونه فعل یا ترک فعلی که توسط مسئولین کشور منجر به تضییع حقوق عامه مردم گردد مستوجب تعقیب قضایی و کیفری است))
توسط خود نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان اولین مدعیان و شاکیان ناکارامدی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی عملکرد ۱۲ ساله به قوه قضاییه معرفی گردد.
0
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
چرا عده ای سعی دارند دستاوردهای انقلاب را که ناشی از مقاومت عاقلانه و حکیمانه است نادیده بگیرند و کشور را به سوی تسلیم و انفعال سوق دهند؟
1
0