۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۱۲۸۳۷
حجت الاسلام زمانی خبر داد؛

ارسال بیش از ۸۰۰ اثر از ۳۶۰ شاعر به کنگره ملی شعر فاطمی

ارسال بیش از ۸۰۰ اثر از ۳۶۰ شاعر به کنگره ملی شعر فاطمی
دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر فاطمی از ارسال بیش از ۸۰۰ اثر از ۳۶۰ شاعر به دبیرخانه این کنگره خبر داد و گفت: به برکت انقلاب شاعران آیینی بسیاری در کشور وجود دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی صبح امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد زمانی دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر فاطمی در این مراسم به ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنگره ملی پرداخت و گفت: ما که در قم به عنوان آشیانه آل محمد(ص) زندگی می کنیم وظیفه داریم در تکریم حضرت فاطمه معصومه(س) و در تبیین کرامات ایشان همه تلاش خود را به کار گیریم.

وی از ارسال بیش از 800 اثر از 360 شاعر به دبیرخانه کنگره ملی شعر فاطمی خبر داد و اظهار داشت: این حجم از اثرات به عنوان طلیعه بسیار خوبی بوده است و امیدواریم در آیندده بر حجم آن افزوده شود.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاعران آیینی جوان و ماهر بسیاری در کشور وجود دارند، گفت: امروز باید از ظرفیت جوانان شاعر آیینی استفاده بیشتری صورت بگیرد.

دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر فاطمی خاطرنشان کرد: امروز اساتید گرانقدری همچون استاد محمدعلی مجاهدی به تربیت جوانان شاعر آیینی می پردازند و ظرفیتی بسیار خوب را در کشور ایجاد کرده اند.

وی بر ضرورت توسعه کنگره های شعر ملی تأکید کرد و عنوان داشت: امروز باید شعرهای آیینی به زبان های مختلف ترجمه شود تا شاعران خارجی نیز با این سبک شعر آشنا شوند.

حجت الاسلام زمانی یادآور شد: شعر آیینی ظرفیت بسیار گسترده ای را برای تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت(ع) ایجاد می کند و ما باید از آن به خوبی استفاده کنیم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات