۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۸۴۱
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان:

جمع آوری ۹ میلیارد ريال زکات فطره در کاشان

جمع آوری ۹ میلیارد ريال زکات فطره در کاشان
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال مردم شهرستان کاشان نزدیک به ۹ میلیارد ریال زکات فطره پرداخت کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، میزان زکات جمع آوری شده شهرستان کاشان را ۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون و ۴۹۹ ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان، ۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون و ۸۰۴ ریال زکات توسط اداره زکات کاشان و ۳ میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۶۹۵ ریال توسط اداره زکات راوند کاشان جمع آوری شده است.

وی زکات جمع آوری شده سال گذشته را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و از افزایش ۳۰۰ درصدی زکات فطره در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون و ۴۹۹ ریال زکات جمع آوری شده در شهرستان کاشان، ۶ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال زکات عام و یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال زکات سادات است.

به گفته وی، این میزان زکات فطره از طریق استقرار ۲۵۰ صندوق زکات فطره و کفاره متحد الشکل دارای لوگوی زکات و دارای مجوز از دبیرخانه زکات استان اصفهان دریافت شده است.

حجت الاسلام سهراب زاده افزود: زکات فطره و کفاره جمع آوری شده در شهرستان کاشان از سوی نماینده دبیرخانه شورای زکات شمارش و طی صورتجلسه و جمع بندی نهایی به دبیرخانه شورای زکات استان اعلام شد.

وی یادآور شد: براساس مصوبه شورای زکات شهرستان کاشان و کارگروه ویژه زکات فطره به سرپرستی فرمانداری ویژه کاشان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی، آسایشگاه گلابچی، آسایشگاه معلولین گلابچی، مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها و امام حسن مجتبی و حضرت ابوالفضل راوند مجاز به دریافت زکات فطره و کفاره بودند.

به گفته وی، صندوق‌های جمع آوری زکات دارای لوگوی زکات و مجوز از دبیرخانه شورای زکات استان اصفهان مستقر در مصلای نماز جمعه کاشان، دارالسلام گلابجی، آرامستان‌های فیض و دشت افروز، زیارت حبیب ابن موسی، ولی ابن موسی راوند و تعدادی از میدان اصلی شهر اقدام به جمع آوری زکات فطره و کفاره کردند.

حجت الاسلام مجید سهراب زاده گفت: زکات فطره جمع آوری شده در شهر‌ها و روستا‌های تابعه شورای زکات شهرستان کاشان صرف امور محرومین همان شهر و روستای جمع آوری زکات فطره شده است.

رییس ستاد زکات شهرستان کاشان از کسب رتبه دوم اداره زکات راوند و رتبه سوم اداره زکات کاشان در استان اصفهان خبر داد و افزود: شهرستان کاشان امسال رتبه دوم استان اصفهان را در جمع آوری زکات فطره به خود اختصاص داد./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات