۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۱۲۸۴۴
آیت الله سعیدی:

دغدغه‌های رهبر انقلاب در زمینه شعر و ادبیات مورد توجه متولیان باشد

دغدغه‌های رهبر انقلاب در زمینه شعر و ادبیات مورد توجه متولیان باشد
امام جمعه قم با بیان اینکه بخشی از گمراهی بشریت نتیجه کوتاهی مبلغان در زمینه ترویج معارف اهل بیت(ع) است، گفت: یکی از مصادیق احیای امر اهل بیت(ع) پرداختن به شعر آیینی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر فاطمی که در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «خداوند رحمت کند کسی که امر ما(اهل بیت) را احیا کند»، گفت: مراد از احیاگر امر اهل بیت(ع) آن کسی است که معارف اهل بیت(ع) را بشناسند و سعی کنند آن را به دیگران بشناساند.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، اگر بشریت نسبت به زیبایی کلام اهل بیت(ع) آگاه شوند، قطعاً از مبانی ایشان پیروی خواهند کرد، اظهار داشت: بخشی از گمراهی بشریت از کوتاهی برخی مبلغان دین در زمینه ترویج معارف اهل بیت(ع) ناشی می شود.

آیت الله سعیدی اشعاری که برای غیر معارف اهل بیت(ع) سروده شود را بیهوده دانست و تأکید کرد: همه ما باید سعی داشته باشیم تا معارف اهل بیت(ع) را ترویج کنیم، زیرا هر سروده ای که برای غیر معارف اهل بیت(ع) سروده شود، بیهوده است.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت فراگیری اعتقادات ناب اسلامی از سوی شاعران آیینی عنوان کرد: امروز باید کسانی که در زمینه تبلیغ دین فعالیت می کنند یک دوره اعتقادات اسلامی را در محضر فقیه عالم فرابگیرند و پس از فراگیری سعی کنند تا آموخته های خود را در چارچوب اصول و قوانین اسلامی به مردم بیاموزند؛ این مسأله رمز موفقیت مبلغان در روزگار قدیم بود و امروز نیز باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه گاهی شعری که بر اساس عقاید، معارف، زمان شناسی و مردم شناسی سروده شود از یک منبر چند ساعته هم بیشتر اثر می گذارد، اضافه کرد: شعری که در تراز اسلام ناب، اسلام مقاومت، اسلام منطبق بر اصول اهل بیت(ع) و اسلام محرک و مشوق باشد از دیدگاه دینی مورد قبول است.

آیت الله سعیدی با اشاره به دغدغه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه شعر و ادبیات عنوان کرد: شاعران آیینی که شعرهای مطابق اصول اهل بیت(ع) می سرایند در راستای مطالبات ائمه معصومین(ع) عمل می کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق احیای امر اهل بیت(ع) پرداختن به شعر آیینی است و باید گفت امروز رسالت احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر عهده شاعران آیینی کشور قرار گرفته است تا با این ابزار به ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) بپردازند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات