۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۶۱۲۸۶۰
یادداشت؛

درویشی و خرسندی

درویشی و خرسندی
معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در یادداشتی به بررسی ابعاد مختلف شخصیت شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمدکاظم انبارلویی عضو ارشد شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و چهره رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی اختصاصی و به مناسبت چهلمین روز شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه فقید شهرستان کازرون، به بازگویی خاطرات خود از وی پرداخت.

متن یادداشت محمدکاظم انبارلویی به شرح ذیل است:

در این بازار اگر سودیست با درویش خرسند است خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی

حجت‌الاسلام والمسلمین شهید محمد خرسند زی‌طلبگی داشت و به زهد و آیین درویشی و دوری از دنیا پایبند بود. او مسیر پاکدستی و پاکدامنی را از روی صدق و صفا طی می‌کرد به جاه و مقام وابسته نبود و از این رویکرد نیز بسی خرسند بود.

او به قول حافظ به نعمت درویشی و خرسندی رسیده بود. از نوجوانی آرزوی شهادت داشت و دار خود را به‌دوش می‌کشید. چهل روز پیش نامردی از تبار ابن‌ملجم‌های تاریخ و از قبیله خوارج، سینه مردی را با دشنه شکافت که قلبش مالامال از عشق به اسلام، انقلاب و مردم بود.

۴۰ روز پیش در شب قدر، جنایتی به وقوع پیوست که در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بود. هیچ شرور، هیچ کافر و منافق و مشرکی تن به این فضاحت نمی‌دهد که شب قدر دستش را به خون انسانی آغشته کند، اما او کرد!

روح بلند شهید محمد خرسند مسرور از این عاقبت‌به‌خیری به ملکوت اعلی پیوست. او، چون شهید مظلوم شهید بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مُرد و خار چشم دشمنان اسلام بود. شهید خرسند را با قساوت و بی‌رحمی پیش چشم همسر صبور و فرزند خردسالش سلاخی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شهید محمد خرسند با شهادت مأنوس بود. او در نوجوانی عضو حزب جمهوری اسلامی بود و در آن زمان طعم شهادت شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) را در ذائقه فکری خود داشت. او همیشه آرزوی عاقبت‌به‌خیری و مرگ توأم با شهادت داشت. فقط خدا می‌داند که در سه شب قدر ولیالی نورانی ماه مبارک رمضان امسال با چه لحنی آرزوی شهادت کرده بود که قبل از اعزام به سوریه به خواسته خود رسید و تا اعلی علّیین پر کشید.

مقام معظم رهبری در پیام تسلیت به خانواده‌اش شهادت او را «مظلومانه» توصیف فرمودند. متاسفانه برخی از روی آگاهی یا ناآگاهی در این مظلومیت دخیل بودند و بابی‌مهری تیغ دروغ تهمت و توهین و تشویش اذهان عمومی بر او کشیدند و حتی بعد از شهادت وی هم دست‌بردار نبودند و می‌خواستند همین کژراهه را ادامه دهند.

شهید خرسند را به دلیل عضویت در حزب موتلفه اسلامی شماتت می‌کردند و ابایی بر این مخالف‌خوانی بی دلیل نداشتند. شهید مظلوم محمد خرسند در ناآرامی‌های سال گذشته کازرون از جان مایه گذاشت و اگر فداکاری او نبود تلفات و خسارات این رویداد تلخ بیش از آن بود که اعلام شد. او در کنار مردم قرار گرفت و به شهادت آگاهان اگر نبود این هوشمندی، فجایع زیادی در این شهر به وقوع می‌پیوست. مقام معظم رهبری در پیام تسلیت به خانواده شهید خرسند از وی به چهار صفت یاد کرده‌اند. «مظلوم»، «امام جمعه فعال و موفق»

«با اخلاص» و «پرتلاش»! حقیر بیش از دو دهه با شهید خرسند محشور و مأنوس بودم واقعاً این صفات را در او دیدم و گویی مقام معظم رهبری عمری با او زندگی کرده که این صفات را در او دیده و شناسایی کرده است.

او از ۱۶سالگی با حضور دلیرانه در جبهه‌های جنگ، آزمون موفق دلیری و شجاعت خود را با چند بار مجروح شدن نشان داده بود. وی از آن جمله روحانیونی نبود که در گوشه‌ای بنشیند و دستی در ماجرای انقلاب داشته باشد. او یک سیاستمدار پخته بود و اطلاعات به‌روزی داشت. با آنکه در کازرون بود تحلیل و اطلاعات سیاسی او به گونه‌ای بود که در تهران رویداد‌های سیاسی را از نزدیک رصد می‌کند. هر هفته یک تا دو بار با هم تماس داشتیم و او در جریان آخرین تحولات سیاسی قرار می‌گرفت. اوضاع سیاسی کشور، منطقه و جهان را پیگیری می‌کرد.

در فتنه ۸۸ و ۷۸ در صف مقدم روشنگری قرار داشت و افسوس می‌خورد چرا برخی ابتدایی‌ترین مسائل را نمی‌دانند و اسیر وسوسه‌های دشمن هستند. با آنکه برای او  شرکت در جلسات شورای مرکزی سخت بود، اما هر طور بود خود را به نشست‌های شورا می‌رساند و اگر گاهی توفیق آنرا پیدا نمی‌کرد با تماس‌های متعدد در جریان اوضاع قرار می‌گرفت. ارتباط وثیقی با مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ در تهران و مراکز استان‌ها داشت.

اطلاعیه‌های مراجع عظام تقلید به مناسبت شهادت وی حکایت از این ارتباط مدام داشت. او معتقد بود مردم‌سالاری دینی بدون شکل‌گیری یک نظم و نسق حزبی و با انضباطی که شهید بهشتی در متشکل کردن نیرو‌های اسلامی و مردمی و انقلابی به آن توصیه می‌کرد، امکان‌پذیر نیست؛ لذا پیوستن به حزب جمهوری اسلامی را در نوجوانی و سپس پیوستن به حزب موتلفه اسلامی را ضروری و معقول می‌دانست.

قلب نازنین او به عشق اسلام، انقلاب و مردم می‌تپید و عمرپربار و پرتلاش خود را وقف هدایت مردم و روشنگری علیه فتنه‌ها ک رد.

شهید خرسند شهید شب قدر است. هیچ شهیدی از شهدای روحانیت و دیگر شهدای انقلاب را سراغ نداریم در شب قدر به لقاءالله پیوسته باشد. همانطور که مقام معظم رهبری در پیام خود آورده بودند؛ «ایشان در شب قدر پس از ساعاتی توسل و تضرع به لقاء‌الله پیوست و این نشانه پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پرتلاش است».

اینکه شهید خرسند به فوز عظیمی رسید تردیدی نیست. اما باید دید قاتل بدعاقبت او در چه مکتبی تربیت شده بود که در شب قدر دست به این جنایت هولناک زد. این حادثه نشان داد جایی در کشور وجود دارد که کرسی خوارج‌پروری برپا کرده است و جماعتی آن را نمایندگی می‌کنند. جریان منحط ضدروحانیت و ضدانقلاب امروز بساط خود را در فضای مجازی پهن کرده‌اند و نفرت و کینه از انقلابیون و روحانیت را در جامعه پمپاژ می‌کنند.

متاسفانه برخی که باید این بساط را جمع کنند یا از روی غفلت یا از روی جهل و یا خدای ناکرده از روی همگرایی با دشمن به تبلیغ و ترویج این جریان می‌پردازند و با آن‌ها از طریق ایجاد تسهیلات همگرایی می‌کنند. از شهید مظلوم محمد خرسند ۳ یادگار به جا مانده است که بدون تردید راه او را ادامه می‌دهند. از این سه یادگار بزرگ محمدحسین او که طلبه جوانی است قطعا پا در راهی خواهد گذاشت که شهید مظلوم محمد خرسند گذاشت.

خدایش بیامرزد و او را با اولیای خود محشور بگرداند و توفیق ادامه راه او را به حقیر و دیگر اعضای حزب موتلفه اسلامی عنایت فرماید.

محمدکاظم انبارلویی/۸۵۶/د102/ق

ارسال نظرات