۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۱۲۹۰۴
حزب کارگر انگلیس مطرح کرد؛

تلاش «بی‌بی‌سی» برای تحریف واقعیات

تلاش «بی‌بی‌سی» برای تحریف واقعیات
پس از آنکه چند عضو سابق حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی مدعی شدند جرمی کوربین فردی ضدیهودی است، با واکنش تند این حزب مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، چهار عضو سابق حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» مدعی شدند «جرمی کوربین» رهبر این حزب و مقامات کلیدی او دیدگاه‌های ضدیهودی دارند. این سخنان واکنش حزب کارگر را در پی داشت.

به نوشته پایگاه خبری «هافینگتون پست»، اعضای سابق حزب کارگر، در این برنامه تلویزیونی با اشاره به چند ایمیل، مدعی شدند برخی مقامات ارشد مانند «سوماس میلن» مدیر سابق ارتباطات، جلوی پیگیری شکایاتی مبنی بر گرایش پیدا کردن این حزب به دیدگاه‌های ضدیهودی را می‌گرفتند.

آن‌ها همچنین مدعی شدند هنگامی که به میلن گفتند کوربین باید حق موجودیت فلسطین اشغالی را به رسمیت بشناسد، مورد استهزای وی قرار گرفته‌اند.

حزب کارگر انگلیس روز پنج‌شنبه با اشاره به برنامه پخش شده از بی‌بی‌سی، «اشتباهات عامدانه و مخرب طراحی شده برای انحراف جامعه» را محکوم کرد.

سخنگوی حزب کارگر توضیح داد ایمیل سوماس میلن که در این برنامه به اشتباه تفسیر شد، در واقع مربوط به اختلافاتی بین اعضای حزب کارگر بر سر دیدگاه‌های صهیونیستی و ضدصهیونیستی بود.

این چهار عضو سابق حزب کارگر همچنین مدعی شدند متحدان کلیدی کوربین با قصد ناچیز نشان دادن پرونده‌های جدی درخصوص اقداماتی علیه اعضای یهودی حزب، رویه‌های انظباطی را مختل می‌کردند.

حزب کارگر از سال ۲۰۱۶ با اتهام ضدیهود بودن مواجه بوده و همواره آن را تکذیب کرده است.

اوایل سال جاری میلادی 7 نماینده عضو حزب کارگر در پارلمان بریتانیا با طرح ادعای ضدیهودی بودن کوربین، از عضویت در این حزب استعفا کردند.

کوربین که بارها در محافل عمومی از مردم فلسطین اعلام حمایت کرده است، سال گذشته میلادی در نشست سالانه حزب کارگر گفت اگر زمام دولت را در دست بگیرد فوراً فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. او گفت: «ادامه اشغال، گسترش غیرقانونی شهرک‌سازی و زندانی کردن کودکان فلسطینی [به دست رژیم صهیونیستی] عملی شنیع است».

همین مواضع موجب شده تا او به شدت از سوی رسانه‌ها و سیاستمداران نزدیک به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار بگیرد. چندی پیش حتی گزارش شد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در نشستی خصوصی تأکید کرده است که واشنگتن اجازه نمی‌دهد کوربین به نخست‌وزیری انگلیس برسد.

شبکه «الجزیره» سال گذشته در مستندی با عنوان «لابی»، افشا کرد که رژیم صهیونیستی چطور از طریق گروه‌های فشار، سیاستمداران انگلیسی را برای حمایت از تل‌آویو تحت فشار قرار می‌دهد. این گروه‌های فشار، همزمان تلاش می‌کنند سیاستمداران منتقد را نیز با انگ‌هایی مانند یهودستیزی و افراط‌گرایی، از صحنه خارج کنند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات