۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۶۱۲۹۲۴
در قم برگزار شد؛

تجمع و راهپیمایی با شکوه بانوان محجبه با عنوان «حجاب میراث کهن»

تجمع و راهپیمایی با شکوه بانوان محجبه با عنوان «حجاب میراث کهن»
تجمع و راهپیمایی بزرگ بانوان با عنوان «حجاب میراث کهن» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع و راهپیمایی بزرگ بانوان با عنوان «حجاب میراث کهن» به مناسبت هفته عفاف و حجاب عصر امروز در مصلی قدس قم برگزار شد.

حجج اسلام ذوالنور، حسینی نژاد و  احمد امیرآبادی و جمعی از مسؤولان استان قم در این مراسم حضور یافتند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در این تجمع باشکوه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت جایگاه حجاب در رشد و تعالی جامعه تأکید کرد که دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف درصدد از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در جوامع اسلامی است.

وی ادامه داد: در آیات قرآن کریم پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر شاخصه های جامعه اسلامی برشمرده شده است؛ امر به معروف و نهی از منکر عامل تداوم انقلاب است، زیرا بر اساس روایات، اگر این فریضه الهی ترک شود، اشرار و ظالمان بر جامعه مسلط خواهند شد.

حجت الاسلام ذوالنور یکی از مظاهر و مصادیق معروف حجاب بوده و ترک آن مصداق بارز منکر است، اظهار داشت: امر به عفاف و حجاب از معروفات جدی است و کسی نمی تواند منکر حجاب شود، زیرا این مسأله یک فریضه مهم دینی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع حجاب و عفاف از موضوعات فطری بوده و با فطرت الهی و خداجوی انسان همخوانی و مطابقت دارد؛ انسان به طور فطری کمال جو است و حجاب نیز چون از مصادیق کمال محسوب می شود، انسان به سوی آن گرایش دارد.

وی با بیان اینکه ترک حجاب با عنصر انسانیت در بشریت در تضاد است، گفت: حجاب به دین الهی محدود نمی شود؛ با مطالعه تاریخ در می یابیم که حتی در جوامعی که دین گرا نبوده اند نیز آثار حجاب دیده می شود؛ اینکه امروز با افسارگسیختگی و بی حیایی در جوامع رو به رو هستیم از آن جهت است که طرفداران فساد و فحشا سعی کردند تا با از بین بردن حجاب و عفاف، از زنان استفاده ابزاری کنند.

گفتنی است، در پایان این تجمع از خانم ایران نژاد بانوی آمر به معروف که چندی قبل توسط برخی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود تجلیل شد.

شایان ذکر است، بانوان محجبه قمی پس از پایان تجمع در راستای ترویج فرهنگ ناب عفاف و حجاب مسیر میان مصلی قدس تا چهارراه شهدا را راهپیمایی کردند و ضمن اعلام حضور دشمن شکن خود، خط بطلانی بر دسیسه های دشمن پیرامون ترویج ضد فرهنگ بی حیایی و برهنگی کشیدند./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات